Gå til innhold

36000 Heste Krefter

Kevin=)
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen =)

I helgen var jeg på air show her i Daytona Beach. Der hadde de også et show med en lastebil med 36000 heste krefter. Villt? ja tro meg trettisekstusen hestekrefter. Den har tre jet motorer. Den kjørte på rullebane 7L/25R i over 300 Miles i timen.

Jeg har bilde men jeg vet ikke hvordan jeg legger det ut og ikke kom med info om hvordan jeg gjør det for det skjønner jeg ikke uanstt. hvis noen vil hjelpe meg så kan jeg sende bilde via msn? pilotoftheyear@hotmail.com

Kev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevin - ja, den har vanlige bremser og.......og den kjørte ikke i 300 miles på rullebanen vår, den var såvidt over 220 miles i timen.

Matt Chapman kom flygende forbi i sin Cap 580 i 150 miles fra et stup og retta seg ut, fløy rett fram i ca 130kts, da lastebilen tok han igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sa det på lørdagen at han kjørte i 300 miles ;) Roy nå roer

vi ned her litt. hehe.. folkens Han er min wingman bare så dere vet det :D

litt info om lastebilen

Performance you ask? The ShockWave Jet Truck runs over 300 mph racing airplanes at airshows; holds the world record in a quarter mile for trucks at 256 mph in just 6.36 seconds; and holds the world record for full size trucks at 376 mph as recorded by Guinness Book of World Records. At 36,000 horsepower, the ShockWave has enough power to accelerate at 3 Gs vertical, which is as much as the Space Shuttle!

Owner Les Shockley

Driver Kent Shockley

Chassis 4130 Chromemoly

Body Peterbuilt

Engines 3 Pratt & Whitney J34-48

Horsepower 36,000 @ Speed of Sound

Thrust 18,000

Weight 7.000 lbs

Wheelbase 260"

Machine Work Williams Machine

Upholstery Doug Gatewood

Fuel DIESEL, 120 gals. per run

Value $500,000.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor du i USA??

Ja, Daytona Beach, Florida, USA

Kevin, dette er visst blitt vårt lille krangleforum:P

Hørte at Showverten sa at pga rullebanens lengde kunne ikke trucken ha normal show-speed når han kjørte om kapp med flyene, så hastigheten ble begrenset til ca 220 miles i timen (350 km/t), men, ja, normalt sett drar den på mere, slik som kevin har "pasta" overfor.

Nok for i dag, det var plutselig seint og jeg er trøtt. Nattata 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...