Gå til innhold

BMW Z3 M-Roadster bakstell


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

OK, Henrik...

her er litt info. :wink:

Etter mitt hode så skal følgende være likt:

4-sylindrede modeller E36 (og 323 E36) og samtlige Z3 (utenom M-Roadster) har like traverser. Ikke E30..

Lenkearmene er IKKE de samme heller, men de passer gjerne over på E30 som du sier. Dette har jeg ikke prøvd.

M-Roadster har egen travers og egne lenkearmer.

Denne utgave er det jeg er på jakt etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Henrik...

her er litt info. :wink:

Etter mitt hode så skal følgende være likt:

4-sylindrede modeller E36 (og 323 E36) og samtlige Z3 (utenom M-Roadster) har like traverser. Ikke E30..

Lenkearmene er IKKE de samme heller, men de passer gjerne over på E30 som du sier. Dette har jeg ikke prøvd.

M-Roadster har egen travers og egne lenkearmer.

Denne utgave er det jeg er på jakt etter...

Selv om ETK viser at det er forskjellige delenummer betyr ikke det at de er helt forskjellige... Geometrien er nok helt lik og forskjellen ligger mest sannsynlig i at delene på M-Roadster/Coupè er forsterket.

Med dette mener jeg at det KAN være en tanke å kjøpe E30 deler (Evt. E36 Compact eller til og med vanlig Z3) for så å forsterke selv.

En viktig ting! De 6-sylindrede Z3 modellene (bortsett fra M-utgavene) har en helt annen geometri enn de øvrige som er nevnt.

Forskjellene på traverser kan være noe så enkelt som feks. eksosfester.

Alle E30er har den samme traversen, men bla. M3 har et annet delenummer ettersom den har et annet eksosoppheng.

Lenkearmer fra Z3 2.8 har jeg egenhendig montert på min E30, men ettersom de bygger ca. 5cm lenger ut ble de uaktuelle for meg. Hadde jeg hatt M3 skjermer ville det vært høyaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Traversen på E36 316 Compact er lik den som sitter på Z3 M Coupe/Roadster, bortsett fra at det er to stk eksosfester på den fra Z3 M Coupe/Roadster. Dette vet jeg med 100% sikkerhet, siden jeg har bygd om min 316 Compact til 3.2 l med M Coupe bakstilling. Bærearmene fra M Coupe har blandt annet en forsterkning diagonalt over bærearmen, noe som gjør denne annerledes enn f.eks 323 Compact sin bærearm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversen på E36 316 Compact er lik den som sitter på Z3 M Coupe/Roadster, bortsett fra at det er to stk eksosfester på den fra Z3 M Coupe/Roadster. Dette vet jeg med 100% sikkerhet, siden jeg har bygd om min 316 Compact til 3.2 l med M Coupe bakstilling..

Takk for info !! Dette var det jeg trodde, men våget ikke å gamble på det.. Men greit å få det bekreftet av en som har sett det med egne øyne !!!!

Bærearmene fra M Coupe har blandt annet en forsterkning diagonalt over bærearmen, noe som gjør denne annerledes enn f.eks 323 Compact sin bærearm.

Hmm... Lagrene er større på M Coupe'en, og spindelen er ikke like heller.

Men det er vel gjerne like vanskelig å få fatt i de 323ti-lenkearmene som Z3M-deler sikkert?

Men hvis noen har noe av dette for salg, så er jeg interessert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...