Drage Skrevet Oktober 31, 2005 Skrevet Oktober 31, 2005 Belegung E30 Motorstecker (ab 7/87) 1 bl Limakontrolle 2 bl/ge Ölniveau Statisch 3 4 br/vi Fernthermometer Kühlwasser 5 sw/br Öldruck Warnkontakt 6 gn/ge Zündplus gesichert (Zündung auch während des Startvorgangs) 7 gn Zündplus ungesichert (gn/ws vom S38 für Diagnosestecker) 8 ge/ws 9 sw Drehzahlmesser 10 vi/gr Ölniveau dynamisch 11 ws/bl Si (nicht benötigt) 12 sw/ws (ist leer,muß aber für sw/ws vom S38 für speedpuls belegt werden) 13 vi/rt Benzinpumpe 14 15 16 ws Si 17 18 sw/ge Anlasser 19 br/vi Nicht belegt, Öltemperatur für S38 20 Zündplus für ABS, kann von 87 am DME Relais abgenommen werden Kabelfarben S38 B38(und B36) sw Drehzahlsignal bl/ws Ölniveau Dynamisch bl/ge Ölniveau Statisch gn/vi Benzinpumpe ws/ge Diagnoseverbindung Tacho(nicht benötigt) ws/vi " " " " " sw/gr für Klimadrehzahlanhebung gr nicht Belegt gn Zündung ungesichert sw/vi DWA sw/ws Speedpuls (zwingend notwendig, sonst drastisch verringerte Leistung) br/vi Öltemperaturanzeige br/gn Öldruckwarnkontakt br/ge Fernthermometer Kühlwasser gn/ws Zündung für Diagnosestecker bl Limakontrolle
Reaktor Skrevet Oktober 31, 2005 Skrevet Oktober 31, 2005 Hei. Prøvde å oversette noe. Brukte http://babelfish.altavista.com/. Er nokk ikke 100% riktig oversatt, men hjelper kansje litt?? Allocation E30 engine plug (starting from 7/87) 1 bl lima control of 2 bl/ge oil level static of 3 4 br/vi coolant temperature gauge cooling water 5 sw/br oil pressure warning contact 6 gn/ge ignition pluses secured (ignition also during the starting procedure) 7 gn ignition pluses unsecured (gn/ws of the S38 for diagnose plugs) 8 ge/ws 9 sw tachometers 10 vi/gr oil level dynamically 11 ws/bl SI (not needed) 12 sw/ws (is empty, must be occupied however for sw/ws by the S38 for speed pulse) 13 vi/rt gasoline pump 14 15 16 WG SI of 17 18 sw/ge starters 19 br/vi not occupied, oil temperature for S38 20 ignition pluses for ABS, can be removed from 87 in the DME relays )
mEhE Skrevet Oktober 31, 2005 Skrevet Oktober 31, 2005 du har også http://ets.freetranslation.com/ Occupancy E30 motor connector (from 7/87) 1 bl Limakontrolle 2 bl/g sharp oil level br/ordinances distance thermometer cool water static 3,4,5 sw/br oil pressures warning contacts 6 gn/g sharp Zündplus secured did not sow (ignition also during the start process) 7 gn Zündplus unsecured (gn/ws of the S38 for diagnosis connector) 8 g sharp/ws 9 sw revolution counters 10 ordinances/gr oil levels dynamically 11 ws/bl (requires) 12 16 ws 19 br/ordinances did not sow 17,18 of sw/g sharp occasions belaid, oil temperature for S38 20 Zündplus for ABS, can be decreased by 87 at the DME relay Cable colors S38 B38(und B36) sw number of revolutions signal gn/ordinances gasoline pump static bl/ws oil level dynamically bl/g sharp oil level ws/g sharp diagnosis connection Tacho (does not require) ws/ordinances " " " " " gn ignition does not belay sw/gr for climate number of revolutions raising gr unsecured sw/ordinances DWA sw/ws Speedpuls (compelling necessarily, otherwise drastically diminished achievement) br/ordinances oil temperature notice br/gn oil pressure warning contact br/g sharp distance thermometer cool water kansje det ble litt rotete
Runar-CSi Skrevet Oktober 31, 2005 Skrevet Oktober 31, 2005 1 bl Dynamo 2 bl/ge Oljenivå, statisk. 3 4 br/vi Kjølevann temp. 5 sw/br Oljetrykk lampe. 6 gn/ge Coil skjermet 7 gn Coil uskjermet. 8 ge/ws 9 sw Turteller 10 vi/gr Oljenivå, dynamisk 11 ws/bl Si, ikke i bruk 12 sw/ws Ikke i bruk, Fartsignal på S38 kontakten. 13 vi/rt Bensinpumpe 14 15 16 ws Si 17 18 sw/ge Starter 19 br/vi . 20 ABS
Gunnar Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Hmm.. på min S38 er det 14 i kontakten som er svart/hvit, og fartssignal?
Kristov Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Hmm.. på min S38 er det 14 i kontakten som er svart/hvit, og fartssignal? Ledningen som er svart/hvit er fartssignalet til hjernen ja. Hvilket nummer den har er ikke oppgitt over.
Ole@Automote Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Det sto jo farge forklaring lenger ned på siden der Da skjer det ting tenker jeg. *Edit* Hvis noen har fargekodene for 3,6 literen hadde det vært enda bedre, siden det jeg har nå er for 3,8 literen kan jo hende att det er forskjell der Ellers så har jeg ikke klipt pluggen fra den M5 motoren så hvis noen har fargekodene og nr på pinnen så hjelper det dobelt, siden jeg ser att pinnene på e30 varierer litt i farge men posisjon på pluggen er fortsatt den samme uansett modell
Gunnar Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Ledningen som er svart/hvit er fartssignalet til hjernen ja. Hvilket nummer den har er ikke oppgitt over. Hvordan skal så kontakten fra diffen være koblet i forhold til dette? Det er to ledninger på den, og svart/hvit er bare en.. Har prøvd å koble den ene til jord og den andre på svart/hvit, uten utslag. Svart/hvit virker dessuten å gå til jord?
Kristov Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Ledningen som er svart/hvit er fartssignalet til hjernen ja. Hvilket nummer den har er ikke oppgitt over. Hvordan skal så kontakten fra diffen være koblet i forhold til dette? Det er to ledninger på den, og svart/hvit er bare en.. Har prøvd å koble den ene til jord og den andre på svart/hvit, uten utslag. Svart/hvit virker dessuten å gå til jord? Har ingen erfaring med S38 men på S50 i E30 vet jeg at man kobler seg inn på hastighetssignalet bak på instrumentpanelet, der er det forøvrig er en helsvart ledning. Fungerer speedometeret ditt?
Gunnar Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Nei, jeg mangler både speedometer og hastighetssignal til hjernen. Får jeg til speedometeret regner jeg med at resten også fungerer, siden det skal hente signal derfra, men jeg er usikker på hvilken som er INN på speedoet. Har bare funnet ut at svart/hvit er den som er for hjernen og diverse kontakter rundt forbi, sikkert bl.a. til cruisecontrol. Den forgrenes ihvertfall fire steder. Det var denne jeg prøvde å koble brunt fra giveren rett innpå, uten hell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå