Gå til innhold

Ethylen eller vanlig glykol?


bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøper original BMW-frostvæske til min. Er ikke store prisforskjellene. Tror prisen er ca. lik for tre 1.5-litere BMW som for en 5-literskanne Comma-greier hos BilXtra..

Vi selger frostvæske på Rimi til 16,- :wink:

Er vel.. enten en 3 eller 5liters dunk. Iiiiiingen erfaring med den men.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi selger frostvæske på Rimi til 16,- :wink:

Er vel.. enten en 3 eller 5liters dunk. Iiiiiingen erfaring med den men.. :)

16,- for 3 eller 5 liter frostvæske er SINNSYKT billig. Det er til og med MYE billigere enn Biltema. Ferdigblandet dere selger eller? Altså halvparten vann..

Sikker på det ikke er spylervæske du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi selger frostvæske på Rimi til 16,- :wink:

Er vel.. enten en 3 eller 5liters dunk. Iiiiiingen erfaring med den men.. :)

16,- for 3 eller 5 liter frostvæske er SINNSYKT billig. Det er til og med MYE billigere enn Biltema. Ferdigblandet dere selger eller? Altså halvparten vann..

Sikker på det ikke er spylervæske du mener?

Argh... når du sier det. At det er mulig å surre såpass :oops:

ja, selvfølgelig er det spylevæske. Surret litt når jeg leste tråden, og tenkte på butikken. Blå væske her og blå væske der. *surr surr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aluminiumsmotor må du bruke den røde longlife frostvæska,og den kan ikke blandes med vanlig frostvæske.Mange som slurver med dette og får problem med kjølesystemet.

Jepp. Nå vet jeg hvorfor kjølevæska på bilen min var brun når jeg fikk den.

Jeg gikk for blå vanlig glykol siden jeg hadde noen dunker av den stående. Den skal jo forhindre korrosjon den også.

Så vidt jeg har skjønt så er eneste forskjellen på rød (longlife, ethylen glykol) og blå (vanlig glykol) at rød ikke lager avleiringer. Men jeg tror dette er først ett problem som oppstår når glykolen begynner å bli litt for gammel.

Men som du sa så er det viktig å ikke blande de to typene glykol. Da blir antikorrosjonsegenskapene ødelagt tror jeg.

Og jeg har sett velrenomerte verksteder etterfylle med blå glykol! At det går ann. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...