Gå til innhold

EFFEKT??E-30 1.5-2.2 bar?


ac turbo
 Share

Anbefalte innlegg

Hva har du gjort for å få så lav komp,og åssen kan dette måles,evt regnes ut?
Æ har ikke gjort noe med bilen siden den er en ORGINAL Bmw ac schnitzer turbo bil.kun få som er lagt av denne.men vet at kam og forbrenningsrom er andeledes enn vanlig.biln er levert med 360hk orginalt.kk26 ca 1.3-1.4bar 0-100 under 5 sek

Jeg tror ikke det finnes en eneste normal produsert bil med 6:1 i komp..

Spørs om du har feil opplysninger.. neppe under 7,5:1..

Med 6:1 i komp skal du være glad om bilen går under 2000rpm på tomgang..

hvis motoren ikke har under 7,5:1.. så spør æ om den da kunne holde til 2.6 bars trykk??????? og 8200 o/min???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis motoren ikke har under 7,5:1.. så spør æ om den da kunne holde til 2.6 bars trykk??????? og 8200 o/min???

Hvor har du de talla her fra? 2.6 bars trykk???

Syns det høres sprøtt ut med så høyt trykk på en motor som er solgt for å gå på gate...

Hadde satt stor pris på om du kunne referert eller linket til informasjon om denne motoren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får 6,7:1 uten planing, PPF mente at 7,0:1 ikke var no problem! Tenkte da å plane rundt 1mm av blokka for å få opp kompen, men får da problemer med slakt registerkjede! noen tips?

7,0:1 burde gå ganske greit uten problem, spørs litt på hva slags kam du har etc...

1 mm av blokka er ingen problem med tanke på registeret. Strammeren tar seg av det, og hvis veiv/kam kommer litt i "ulage" - så kompanserer du det med å justere drevet på kammen (glidespor må du da lage selv, med mindre du handler inn ett justerbart et..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis motoren ikke har under 7,5:1.. så spør æ om den da kunne holde til 2.6 bars trykk??????? og 8200 o/min???

Hvor har du de talla her fra? 2.6 bars trykk???

Syns det høres sprøtt ut med så høyt trykk på en motor som er solgt for å gå på gate...

Hadde satt stor pris på om du kunne referert eller linket til informasjon om denne motoren din.

Står i datan fra ac schnitzer at den tåler 2.6 bar,men må skifte toppbolter og bensinpumpe.biln heter st3.d står for schnitzer 3serie turbo.kan søke på bmw st3 trur d kommer opp da......12mm kam løft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får 6,7:1 uten planing, PPF mente at 7,0:1 ikke var no problem! Tenkte da å plane rundt 1mm av blokka for å få opp kompen, men får da problemer med slakt registerkjede! noen tips?

7,0:1 burde gå ganske greit uten problem, spørs litt på hva slags kam du har etc...

1 mm av blokka er ingen problem med tanke på registeret. Strammeren tar seg av det, og hvis veiv/kam kommer litt i "ulage" - så kompanserer du det med å justere drevet på kammen (glidespor må du da lage selv, med mindre du handler inn ett justerbart et..)

Takker :wink: Protrim hadde justerbart kamdrev så da går det i orden! Blir vel en PPF turbokam 284/284...

Jeg har typegodkjenningspapirer fra S3T og den virker ikke akkurat så sykt rå i de papirene, originale 323 bremser osv... Kan finne de frem i morra og sjekke hva som står der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...