Bakken44 Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Har fått tips om å bruke sikaflex til å feste eks sideskjørt. Hva tror dere om det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 nope, den råtner etterhvert, og stylingen slepper... må du absoøutt lime, så bruk rutelim, det sitter som faen og det blir ikke hardt eller svekket! min mening iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 hmm, sikaflex samler på fuktighet også, vil gnage seg hull i lakken å lage rust etterhvert.. har bedre tro på rutelim som han sier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Tok nettopp av sideskjørt som har stått på i to tre år, disse festet jeg med karossriskruer og sikaflex langs siden. Ingen rust der.....! Ingen fuktighet heller. På bakskjørt brukte jeg ikke sikaflex, der kan jeg se litt overflaterust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 nope, den råtner etterhvert, og stylingen slepper... må du absoøutt lime, så bruk rutelim, det sitter som faen og det blir ikke hardt eller svekket!min mening iallefall! Hva slags sikaflex har du brukt da Har brukt masse sikaflex på alle båter jeg har hatt, ikke råtnet enda jaffal selv etter 5år i vestlandsvær og sjøsalt. Hardt? sika blir ikke hardt det. En mellomting av harpiks og silikon:) Måtte rive godt i sideskjørt for å få de av. Det er min mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Skru i endene og under.. Sicaflex langs kanten oppe.. Fungerer som smurt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 nope, den råtner etterhvert, og stylingen slepper... må du absoøutt lime, så bruk rutelim, det sitter som faen og det blir ikke hardt eller svekket!min mening iallefall! Hva slags sikaflex har du brukt da Har brukt masse sikaflex på alle båter jeg har hatt, ikke råtnet enda jaffal selv etter 5år i vestlandsvær og sjøsalt. Hardt? sika blir ikke hardt det. En mellomting av harpiks og silikon:) Måtte rive godt i sideskjørt for å få de av. Det er min mening nå vet ikke jeg åssen det holder i fuktig klima, men har dårlige erfaringer med sika, enten er det silikonen som tørker ut, eller så er det no annet, for den blir grå, og stiv som en råtten gummilist! rutelimet holder seg ihvertfall... det er min mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladdern Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Rutelim er vel å foretrekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 har brukt både rutelim og sika på mine. personlig er jeg størst fan av rutelim..men har ikke hatt noe problem med sika heller akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 jeg har brukt sika + skruer! det har hvertfall funka helt konge! Har aldri prøvd rutelim, men hvis det blir hardt så er det vel et helvete å få av igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet November 3, 2005 Share Skrevet November 3, 2005 Jeg brukte Tec7 på mine... funker det! bruker ikke like lang tid som sikaflex på å tørke heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå