Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon her som har teikningar til eit effektanlegg?

Har laga til nokre teikningar, men fant fort ut at det ikkje vart godkjent på grunn av konstruksjonen.

Nokon som veit om kvar eg kan finne teinkningar, og laga meg eit?

Skrevet

Eg kom fram til at det vart berre tull (er ikkje teknisk teiknar), og at sjangsen for at dei ville bli godkjent var så og seie lik null.

Eg hadde tenkt å sveise meg eit effektanlegg nå som eg går på skule, og hadde moglegheiten til det.. Læraren min såg på teikningen og sa at vist eg fekk det godkjent, var eg god.. hehe.. så det endte opp med at eg ikkje fekk lov.. Har byrja på nokre andre teikningar og, men kunne godt tenka meg ein ferdig teikning sånn at eg kunne ha laga meg da h**** effektanleget.. Har nokon peiling på kvar eg kan finne teikningar?

Skrevet

For å tegne anlegget trenger du jo de aller fleste mål, og når du har mål kan du jo egentlig bare sette i gang og bygge uten annet enn måltegningene?

Hvis ikke kan jeg modellere opp anlegget for deg, men da trenger jeg såklart mål for hvordan det skal stå på bilen. Da inkludert grader på bøyene etc.

Tror ikke jeg hadde brydd meg så mye med godkjenningen av noe slikt - du trenger jo ikke dra for å godkjenne eksosanleggbytte om du hiver på et Biltema-anlegg.. Men skal du vise den må du ihvertfall ha kat'n og nok lyddemping til at du klarer støykravene. Lyddempingen vet jeg ikke hva du har tenkt å gjøre med, men hvis du plent trenger tegninger kan jeg se om jeg får tid til å modellere opp for deg bare jeg får utvendige mål. Platetykkelser kan også være greit, men det er vel egentlig det utvendige som teller her..

Skrevet

OK.. Takk skal du ha, men eg er faktisk ikkje sikker... skulle hatt max mål, men eg veit ikkje kor mykje som passer under der. Plate diameter blir vel rundt 5 eller 10 mm. Har ikkje så mykje peiling på det :-(

Vist du har tid og peiling på teikning, skal eg ikkje hindre deg ;-)

Skrevet

Synes det høres tykt ut. 5mm stål veier jo rimelig mye. Men det er forsåvidt opp til deg å bestemme, men du må uansett ha alle mål om du vil ha tegning..

Skrevet

Trenger lengde på de forskjellige delene og grader bøyning på rør, etc. Alt må jo være riktig for at skal passe inn der anlegget er ment å være. Men når du har alle de målene der trenger du jo egentlig ikke tegninger.. men det får du bestemme selv.

Skrevet

Hehe.. Sant det.. Er jo det som er det verste.. Håpte på å finna ferdige teikningar som eg berre kunne bygge ut ifra.. Vist du skjønner kva eg meiner ;-)

Skrevet

Skal litt til å finne det akkurat til en E34 520i M20 da. Må ærlig talt innrømme at jeg ikke har sett det til noen biler..

Hvor langt snakker du om? Kun bakpotta?

Skrevet

1 cm tykt stål i eksosanlegget? Kommer til å veie mer enn bilen din. Syns jeg ser den bilen. De på EU kontrollen kommer hvertfall til å le seg helt i hjel :P

5 mm er også alt for mye.

Du trenger ikke få eksosanlegg godkjent. Bare det demper støyen så bilen ikke bråker for mye, er tett og sender ut eksosen der den skal ut så er det alt. Du må jo ha potter også selvføglelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...