Gå til innhold

e30. få av sving hjul, prob..

Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

sliter med å få av sving hjulet. gjorde den store tabben å glømme å ta av svinghjulet får jeg satt motoren i motor bukken og begynte å demontere den. når jeg kom til veiva. så fant jeg ut at den ikke var mulig å få ut uten å ha av sving hjulet så noen her som har noen gode ide'r ¨på åssen jeg skal få av svinghjulet uten å ødelegge noe,? har vudert på å varme opp boltene med propan brenner for å så fryse dem men å bruke tykkluft på boks å holde denne oppned for å få ekstrem kulde på boltene å få knekt dem løs på denne måten men vet ikke om jeg klarer det uten å ødelegge noe. håpet å å få solgt veiva for noen små kroner. osv.

så hvis noen har vært borti noe av det samme før eller har noen gode ide'r så skrik ut. må ha det av for å få pusset ned å lakkert blokka.

er kun veiva og svinghjul som er igjen på blokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu motoren på hode (veiva opp) skru av alle bokkene på veiva. Sett en støtte under fronten på motoren. Skru av de to øvre festearmene fra bokk til motor, løft veiv med svinghjul ut , skru svinghjulet av.Bruk hjerne luftvektøy det går raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er boltene som sitter som faen ja. får løsnet alle dissa blokkene til veiva portsett fra den som er helt mot der sving hjulet sitter får ikke noe pipe ned der hehe.

og er jo ikke noe motstand når jeg skal skru heller så veiva drar seg rundt. men jeg finner vell ut av det når jeg skal ta meg en tur ned å skru litt etter på

og er ikke så heldig å ha luft verktøy her hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er låselim på de skruene. Sitter ikke så veldig ille. Jeg låste min med ett skrujern og dro med en lang latmannsarm, og det gikk uten alt for store problemer. Lås et skruhjern mot blokka og innimellom taggene på svinghjulet. Fikser greia. Svinghjulet tåler det. Husk å ha låselim på når du setter saken tilbake

|Hit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har snart tatt 100 bilder av prosjektet, og 75 av disse er brukandes til å legge ut bilder på nett men siden jeg laster opp på photobucket så får man ikke lagt opp mange bildene om gangen. men ligger bilder inne på prosjekt tråden min. men dem vill bli synlig før i mårra da jeg sprengte bånbredden der med noen MB denne månden hehe. men kommer til å legge ut nye bilder der i mårra og da. er link til prosjektet i signaturen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...