Ole-P Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 sliter med å få av sving hjulet. gjorde den store tabben å glømme å ta av svinghjulet får jeg satt motoren i motor bukken og begynte å demontere den. når jeg kom til veiva. så fant jeg ut at den ikke var mulig å få ut uten å ha av sving hjulet så noen her som har noen gode ide'r ¨på åssen jeg skal få av svinghjulet uten å ødelegge noe,? har vudert på å varme opp boltene med propan brenner for å så fryse dem men å bruke tykkluft på boks å holde denne oppned for å få ekstrem kulde på boltene å få knekt dem løs på denne måten men vet ikke om jeg klarer det uten å ødelegge noe. håpet å å få solgt veiva for noen små kroner. osv. så hvis noen har vært borti noe av det samme før eller har noen gode ide'r så skrik ut. må ha det av for å få pusset ned å lakkert blokka. er kun veiva og svinghjul som er igjen på blokka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C_West Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Ok mulig ikke jeg skjønner problemstillingen? men er det ikke bare og skru av de skruene til svinghjulet også bare ta det av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Er det skruene som sitter fast? Siden du prater på å varme dem osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Snu motoren på hode (veiva opp) skru av alle bokkene på veiva. Sett en støtte under fronten på motoren. Skru av de to øvre festearmene fra bokk til motor, løft veiv med svinghjul ut , skru svinghjulet av.Bruk hjerne luftvektøy det går raskere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 5, 2005 Forfatter Share Skrevet November 5, 2005 er boltene som sitter som faen ja. får løsnet alle dissa blokkene til veiva portsett fra den som er helt mot der sving hjulet sitter får ikke noe pipe ned der hehe. og er jo ikke noe motstand når jeg skal skru heller så veiva drar seg rundt. men jeg finner vell ut av det når jeg skal ta meg en tur ned å skru litt etter på og er ikke så heldig å ha luft verktøy her hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 Det er låselim på de skruene. Sitter ikke så veldig ille. Jeg låste min med ett skrujern og dro med en lang latmannsarm, og det gikk uten alt for store problemer. Lås et skruhjern mot blokka og innimellom taggene på svinghjulet. Fikser greia. Svinghjulet tåler det. Husk å ha låselim på når du setter saken tilbake |Hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 Det er Loctite 270/272 og den har ifølge tabellene våre på jobb "høy styrke" og er "vanskelig demonterbar", grønn på fargen og sitter som f...hvis du ikke har luftverktøy Men den tåler jo ikke all verdens temperatur da, gir seg på 100-150grader! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 Om den sitter som f... eller ei kommer nok an på om den har vært løsnet tidligere og om den da ble satt inn med rette godsakene. Ble den ikke det så er den nok en del lettere å løsne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 8, 2005 Forfatter Share Skrevet November 8, 2005 vi fikk det av i går. var litt lettere når vi var to man. en til å holde igjen svinghjulet og en til å skru av boltene så nå er blokka ferdig pusset og lakkert. og snart klar for monterings arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 Du tar vel bilder underveis da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 9, 2005 Forfatter Share Skrevet November 9, 2005 har snart tatt 100 bilder av prosjektet, og 75 av disse er brukandes til å legge ut bilder på nett men siden jeg laster opp på photobucket så får man ikke lagt opp mange bildene om gangen. men ligger bilder inne på prosjekt tråden min. men dem vill bli synlig før i mårra da jeg sprengte bånbredden der med noen MB denne månden hehe. men kommer til å legge ut nye bilder der i mårra og da. er link til prosjektet i signaturen min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Du har vel Premium account hos Photobucket? Til bare $25...og med Paypal, kan jo ikke gjøres enklere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 www.home.no får ha 20mb med bilder... går plass til en del bilder i helt ok oppløsning da.. www.putfile.com Der kan du og uploade"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 9, 2005 Forfatter Share Skrevet November 9, 2005 Du har vel Premium account hos Photobucket?Til bare $25...og med Paypal, kan jo ikke gjøres enklere! så er det det at di $25 spenna kan gå til bildeler så blir uaktuelt å betale for å legge opp bilder på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå