Lien Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Leverte felgene mine på avbalansering nå og fikk beskjed at de hadde så mye kast at de må rettes.. Det skulle de ha 900 kroner felgen eller 2800 kroner rundt hele for!!!! Helt sinnsykt pris spør du meg.. Veit at den ristinga som oppstår i bilen kan slite ut foringer og lager raskere enn normalt, men er det egentlig verdt å koste på felgene mine dette, selv om jeg ikke tar noe skade av litt risting? Kommer det til å gå så mye utover bilen som de sier? Evn. noen som veit noen som gjør dette billig? PS! Ristinga er der i mindre grad hele tiden men ligger jeg jevnt i 60 så blir det ganske mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Spørs jo litt på om felgene dine er dyre eller ikke da. Hadde nok ikke kosta det på mine felger. Nye felger er ikke så dyrt hvis du ikke skal ha noen veldig spesielle da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 5, 2005 Forfatter Share Skrevet November 5, 2005 Det er 18" felger så har ikke lyst å bytte dem ut med en gang siden jeg kjøpte dem i vår.. Og har rett og slett ikke råd til nye felger.. Koster jeg tross alt 2k++ for en 18" felg fra GS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 hadde kun gjort det hvis de er pene og jeg hadde vært fornøyd med dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 5, 2005 Forfatter Share Skrevet November 5, 2005 Spørsmålet mitt er egentlig om bilen tar skade av denne ristinga som verksteder hevder kommer til å ta alle foringer og lagre i understellet etterhvert.. Stemmer dette? For jeg personlig tar ikke skade av ristingen.. Spørsmålet er om bilen tåler det for da må jeg gjøre det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Bilen burde tåle det, men levetida på foringer og annet blir nok ikke like lang som ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Du dreper dine hjullager,tannstang i styringa, endeledd osv med kast i felger så det blir billigst å rette dem i lengden.Begynn å spar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 vinterhjulene skal vel på om ikke så lenge uansett.. så da kan du jo spare litt på vinterhalvåret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 6, 2005 Forfatter Share Skrevet November 6, 2005 Ja da blir det visst sparing fremover.. får mest lyst til å kjøpe meg nye felger nå men det blir jo en adskillig høyere kostnad.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Dette hørtes dyrt ut. Jeg hadde kast i en gammal 14" alu felg en gang etter at den, ifølge forrige eier var "kantkjørt". Jeg dro til min lokale dekkselger og spurte om han kunne rette den. Joda, det skulle gå ann. Skulle visstnok koste fra 200-500kr avhengig av skade. Fikk felgen tilbake og betalte 200kr! Dette var hos TireTrade på Br. foss. Visstnok en av få felgrettere på Østlandet..? http://www.tiretrade.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Lurer på hvor de retter og reparere felger..skulle pusset opp mine også for litt kast og små steinsprut, samt polert kanten hvis mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 dekksjekk og sunnaas dekkservice er dyktige på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 hmm.. det kommer jo til å riste no jævlig, og du kommer til å slite dekka dine skeivt.. når du har kast i felgen hende det ofte at luft siger ut mellom dekk og felg også, men får håpe du slipper det da.. jeg ville ha retta dem da.. 900 stemmer med hva vi har på jobben (dekkteam) mye fordi det er bare ett sted de har utstyr til dette i norge etter hva jeg har skjønt, og det var visst i stavanger ellerno.. så litt langt å sende ofte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 8, 2005 Forfatter Share Skrevet November 8, 2005 Hehe.. Men er det noen som veit om noen gode firmaer som gjør dette i mjøsregionen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå