Gå til innhold

Regler for registrering av tomt karosseri


Arimanni
 Share

Anbefalte innlegg

Litt dårleg formulert overskrift, men veit ikkje kva eg skal kalle det :(

Saken er den at ein bekjent av meg har ein delebil M5 e34 som er impotert fra tyskland. Han skal ribbe bilen heilt og reknar med at karosseriet blir det einaste som står igjen..

Karosseriet er kolisjonskada (er ikkje sikker på om den er rammeskeiv, men det teke eg på sikt vist eg skal ha den) og eg tenkte det kunne vera litt morro å prøve seg på deleflytting fra for eksempel ein impotert m5.

Spørsmålet er som følger, Karosseriet som eg vil bruke, er importert som delebil. Kor mykje koster det og registrere dette i Noreg?

Er det da mogleg å importere ein M5 fra tyskland å flytte over deler å få dette godkjent som karoseri bytte (eller noko i den dur) ??

Nokon som har peiling på desse reglane?

Blir nok ikkje med det første dette kjem til å skje.. Men hadde vore greit å vita om reglane i tilfelle eg får eit innfall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok finne deg et M5-karosseri som det allerede er betalt avgifter på, eller så må du finne deg et karosseri fra en hvilken som helst bil som er førstegangsreg. i Norge før 1.1.1996. Da blir det avgiftsfri ombygging. Skal du benytte deg av det tomme M5-karosseriet du nevner må du ut med moms på M5en du tar inn, og komplette avgifter på M5en som allerede er her når du skal registrere den, så da kan du like godt bare registrere en hel M5 som du tar inn fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. oki.. værte ein del pengar det ja...

Takk for opplysningen.. Men kunne vore eit greit emne å øve seg på når det gjeld sveising og liknande..

Merklege reglar dei har her i noreg... verte jo forvirra så da helde!

...reglane er som Gunnar skriv, så då er det billigare å øve seg å sveise på noko anna enn ein M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok finne deg et M5-karosseri som det allerede er betalt avgifter på, eller så må du finne deg et karosseri fra en hvilken som helst bil som er førstegangsreg. i Norge før 1.1.1996. Da blir det avgiftsfri ombygging. Skal du benytte deg av det tomme M5-karosseriet du nevner må du ut med moms på M5en du tar inn, og komplette avgifter på M5en som allerede er her når du skal registrere den, så da kan du like godt bare registrere en hel M5 som du tar inn fra utlandet.

Det med regler på ombygging av bil å hele det der...

Noe side på hvor alt det står enkelt å greit forklart for en som ikke en en altfor hård på det norske byråkrati-skriveriet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er jo det. og man trenger jo ikke noe papiser eller avgifter eller noe sånt på en bil uten skilter? hehe så du kan jo bygge en super bil. men eneste minuset at at bilen blir brukes løs til alt annet. så er jo sure penger hvis man ikke lever av å kunne leke seg på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man tenker kun sleeper så kan man jo altids bygge motor og understell osv som man senere kan bruke på et annet kaross. og hvis man bygger en annen blir så har du jo reserve deler hvis du skal være uheldig å ta en bakskjerm eller noe? så er mange muligheter da. som ikke trenger å gå i tap. men litt synd å vrake et m5 karosseri men mindre det ikke skjer i høy hastighet og det går bra med sjaføren? hehe :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... hadde jo vore jelva artigt å gjort det!

Må høyre litt rundt med eit par kompiser om dei vil vera med på det..

Men eg kan gi ein lyd fra meg når eg har bestemt meg.. Men moglegheiten er jo der.. Og med tanke på at han ikkje skal ha meir enn 1500 for karoseriet (det er ganske skadet, så eg må nok få tak i ein billig e34 og ta dører og div andre ting fra den), så er jo ikkje det all verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe litt skader gjør vell ingen ting hvis den skal se ut som et helvete å så som et helvete og ligge på veien som et helvete? ser du alt må passe til et helvete. hehe kan jo likeom ikke være pen-helvete-helvete? hehe

men blir det et prosjket ut av detta så må det jo nesten havne på en egen tråd under prosjekter her ja? :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Skal sjå litt bra ut da.. Men er jo ein fin moglegheit til å lære ein del... Bakenden på bilen er så og seie knust!

Kan ta nokre bilder av sjølv bilen og legge det ut.. Men det kan tidlegast bli til helga..

Men det første som falt meg inn var:

V12 motor med 5.0 l 300 hk med turbo/kompresor. Det hadde vore jevla artigt! Hadde sikkert fått ein del NM da.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...