Gunnar Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Noen som vet vekta på en M30B35? Gjerne også med (automat)girkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Er nevnt endel ganger på BMWCCN forumet vet jeg. Men må opplyse om at de vektene er forskjellige alle steder jeg ser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 M30: Motor: 137 kg Svinghjul: 10 kg Innsug: 6,7 kg Eksosmanifold: 6 kg Totalt: 159,7 kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2005 Forfatter Share Skrevet November 6, 2005 Jøss. Lettere enn jeg trodde. Så nemlig noen tall som tilsa at M30 turbo veide over 200kg, og trodde ikke det kunne være så stor forskjell på turbo og ikke. Men dette var jo positivt. Det er jo faktisk lettere enn M50TÜ-motorene, og ikke mer enn 20kg ekstra i forhold til M20'n! Må vel riktig nok legge på 10kg ekstra eller noe om jeg skal ha automaten, men helt ille blir det jo ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 M30Turbo Motor: 149 kg Svinghjul: 3.4 kg (aut, ta også med converter 12,5kg) Innsug: 6,5 kg Eksosmanifold: ca 30 kg (med turbo) Totalt: 201,4kg M50TU: Motor: 137,2 kg Svinghjul: 11,1 kg Innsug: 2,9 kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 160,1 kg Husker ikke linken til der jeg fant disse tallene. Fant de på BMW CCN en gang i tida. Limte de inn i et Word dokument og lagra. Om alt stemmer 100% skal jeg ikke gå god for. M30 kom jo også ut i B28 alternativ. Mulig de veier like mye. Men det står jo ikke noe spesifik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå