Gå til innhold

noen spm. bare ...


johanf
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har automatiske kjørelys på min bil og hater det. Enten skal de være koblet så de slås av automatisk når man skrur av tenninga (selv om lysbryter er PÅ), ellers så skal man ikke ha kjørelys.

Er det lett å endre på/fjerne dette?

Hvordan vet jeg hvilken bil jeg har? På GS kan jeg velge mellom 316, 316i M10 eller 316i M40 - hæ?

Takk for all info! :)

_

johanf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du vil ha manuell påskruing av lysene? Slik som det er på import biler?

Jeg har en 87 mod med M40 motor (har ingenting å si rent elektrisk) Denne er importert til Norge i 96. Denne er slik at jeg må skru på lysene hver gang jeg skal kjøre og huske å skru de av da jeg går fra den (glemmes ofte i begynnelsen).

Bror min har en 90 mod 316 (samme som deg) og der slår lysene seg på automatisk ved oppstart. Disse kan du jo selvfølgelig slå på park og skru helt av mens bilen er i gang ved å dra i bryteren, den på venstre siden (regner med at du vet det.. :roll: )

Jeg kan umulig skjønne at du vil ha manuell styring. Dette er fler ulemper enn fordeler etter min mening. Rent teknisk er det vel bare et rele som skal byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Hadde det vært sånn som du sier, at de slo seg av når tenningen ble slått av uansett hvilken posisjon bryteren stod i, hadde det vært greit. Nå er det sånn at selv om bryteren er helt inne ("av"), er lysene på. I midterste posisjon, er lysene i "park" modus og står på når tenningen er av. Nå har jeg ikke sjekket om lysene står på med bryteren helt ute og tenning av (har hatt bilen ett døgn bare), men jeg kan uansett ikke slå av lysene mens tenning/motor er på.

_

johanf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje noe løsning på problemet ditt, men eg tror ikkje det kan være store saken å få fikset.

Og eg er enig med deg. HAr bare hatt en bil med aut kjørelys, så eg liker bedre å kunne "bestemme" hvor vidt eg vil lyse opp verden eller ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har den samme kreative koblingen av kjørelyset som det er på min bil....

lysbryter helt ute = kjørelys som følger tenningen. alt av instrumenter i bilen lyser, og km telleren dimmes ned for ikke å blende.

Lysbryter i midtposisjon = parklys, alt av instrumenter i bilen lyser. utløser buzzeren hvis jeg skrur av tenningen.

Lysbryter helt inne = alle lys av, ingen instrumenter er belyst og km telleren lyser sterkere (for å kompensere for sollys) tåkelys kan ikke slås på. Men her kommer det teite, denne stillingen utløser buzzeren når jeg skrur av tenningen.

Kjempekjekt å måtte slå på lysene når man setter fra seg bilen...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...