theblast Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 Har en bmw E30 316 Touring med m40 motor, Har funnet et par 318is motorer til salgs 318is til E30 og 318is/ti M42 mod motor til E36, Mener at denne skal passe fint til motorfestene og at jeg kan bruke girkassa jeg har. Men Styreenhet, Luftmengdemåler og lednigsnettet må vel byttes? Er det noen som har peiling på dette og har noen tips og kan fortelle meg om jeg har riktig eller feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet November 6, 2005 Share Skrevet November 6, 2005 gå for e30 motoren ! blir minst jobb , styreenhet lmm og ledningsnett må byttes ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet November 7, 2005 Forfatter Share Skrevet November 7, 2005 Er Det ikke bare girkasse og Bunnpanne som er forskjell på e30 og e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 skal du ha is motor så gå for E30 motoren m42. Har hørt fra flere hold at gassresponsen(tror jeg) er litt bedre i M42 motoren kontra M44 motoren. Kun 2 trinns fremfor 3 trinns etellerannet på gassen. Dessuten er det mindre stress som nevnt tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Kun 2 trinns fremfor 3 trinns etellerannet på gassen. . ja, "AV" og "PÅ" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet November 7, 2005 Forfatter Share Skrevet November 7, 2005 Ok, det er M42 motoren jeg er ute etter helt klart, ike tenkt på M44 engang. Men den M42B18 16v motoren finnes i både e30 og e36, motoren er vel lik utenom girkassa og bunpanna akkurat som m40 motoren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet November 8, 2005 Forfatter Share Skrevet November 8, 2005 Skal ikke være noe problem å bruke innsprutningen til en e36 i en e30, vet at det er litt forskjell, men er bare litt annen konstruksjon etter hva jeg ser, samme utganger og samme injectorer! Noen som vet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet November 8, 2005 Forfatter Share Skrevet November 8, 2005 Burde få dytta på tur retur og vakum på e36 motoren også etter hva jeg ser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå