maxbjarne Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Jeg har bygget om en 86 E30 316 til 325, med 89 modell motor fra 525. Er det noen som har gjort dette før, og vet om noen spesielle problemer? Jeg er ganske fersk på BMW så, er vet ikke all verden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 jeg bygget opm en 316 til 325 for et par måneder siden, bare spør viss det er noe du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 det er ganske enkelt det! Men hvis det er 316 med forgasser så blir det litt plunder med bensintilførsel og retur, men det går greit Den røde min var 316 med forgasser en gang har du innsprut så er det enda lettere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 jeg bygget opm en 316 til 325 for et par måneder siden, bare spør viss det er noe du lurer på. Har kjøpt en E30 320 86mod ombygd til 325... er den godkjent ombygd ? byttet du da til skivebrems bak og stabstag bak ? vurderer om jeg skal koste på dette på min, men er det verdt det ? får den jo godkjent som vanlig 320 uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet November 10, 2005 Forfatter Share Skrevet November 10, 2005 jeg har ihvertfall skivebrems bak på min... tror ikke du får d godkjent uten d, d er jo tross alt et sprang fra 2 liter til 2,5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 En liten tommelfinger regel er at hvis du skal bygge om fra en modell til en annen _må_ du bytte alt som er forskjellig fra disse to bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 10, 2005 Share Skrevet November 10, 2005 Men hva er poenget med å godkjenne 500 mer kubikk,motorene er prikk like for alle som ikke vet forskjellen. Eneste utvendig forskjell er sprutet,men det kom jo i 88 uansett,er da lov å bytte til nyere sprut.. Også står det 2,5 ett par plasser da,men det ser ingen. Skal dere bygge om å godkjenne så ha større planer enn det. For da kan dere likegreit kjøpe dere en orginal 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå