apshai@chello.no Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 En drittsekk av en dust har prestert å kjøre inn i forskjermen min, med dertilhørende oppskraping og bulk som det triste resultat. Han har klart det kunststykket å samtidig skade forskjermen, støtfangeren og kanten av frontstykket (det som nyrene sitter fast i). Maks uflaks altså. Heldigvis har ikke lakk flasset av, men det må vel fikses uansett for å unngå rustdannelse ?!?!?! "Gjerningsmannen" har selvsagt ikke lagt igjen melding om hvem han er, men det er vel noe man ikke kan forlange av en dust av dette kaliber, dessverre. Håper bare skaden på hans bil ble verre. Ser dermed ut til at jeg må dekke dette selv. Noen som kan fortelle meg hva noe slikt minimum kan komme til å koste ??? Skaden er ikke stor, men man må vel uansett spakle og lakke en del, samt bytte støtfangerbeskytter på den berørte siden. Kanskje det lønner seg å bytte hele fangeren (jeg har en skade på midten nede også). Noen som har en brukt cosmos-svart metallic front-fanger fra E36, 97 eller 98-mod. ??? Mvh apshai@chello.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Trist når slikt skjer. Lurer på hvor mange % av befolkningen som gir beskjed når de vet at ingen har sett dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Trist når slikt skjer. Lurer på hvor mange % av befolkningen som gir beskjed når de vet at ingen har sett dem? Alle de som har opplevd å bli påkjørt selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Jeg kan ikke med ærlighet selv si at jeg ville lagt igjen noe lapp. Kommer ann på situasjonen såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Har selv ikke opplevd at det skjer med meg, men jeg klarte å gjøre kunst stykke selv midt på natta når jeg var på vei hjem. Satt lapp med tlf nr på ruta selv om jeg ikke var blitt sett av noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 Hvordan kan du si at du ikke ville lagt igjen lapp? Det går på forsikring dette her. Er så forbanna unødvendig å la folk bli sittende igjen med fete egenandeler og frustrasjon på grunn av dette. For å si det sånn så håper jeg at du opplever at noen gjør dette mot deg, så kan du selv sitte igjen med følelsen av hvordan det er ! Om jeg skader en bil eller noe som hører en annen til, så kommer jeg til å legge igjen en lapp med kontakt informasjon om meg. UANSETT! Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 men hvis saken er at man bulker borti en bil som alerede ser ut som et vrak eller som faktisk er et vrak og man ikke kan se om det har blitt noen nye skader en det som var der fra før av? vill man da være så ærlig å legge igjen en lapp? bilen var jo tross alt bulket der du traff den? men jeg har aldri vært borti å kjøre på en annen bil å lage skade før har bare dyttet borti en golf med en golf men da bare byttet vi litt møkk. var i max 10kmt så var ikke store smellen men. men folk som bulker en bil budre da faen meg minst legge igjen en lapp hadde noen så vidt ripet opp litt på fangeren min osv og lagt igjen en lapp så tror jeg faen meg at på grunn av ærlighetet at jeg hadde dritet å kontakte han hehe. men kun ved minimal skade da. som kan fikses selv for en 100 lapp ell noe. eller at man har ny styling fanger som ligger å venter til å moteres. men en annen ting som irriterer meg er alle dissa som bare smeller opp dørene siden å lager så kalte "parkerings bulker" eller folk som går mellom bilene å riper dem opp med sekker og div ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 7, 2005 Share Skrevet November 7, 2005 *SNIPP*men en annen ting som irriterer meg er alle dissa som bare smeller opp dørene siden å lager så kalte "parkerings bulker" eller folk som går mellom bilene å riper dem opp med sekker og div ting. Nakkeskudd på disse som ikke legger igjen noen lapp! Man HØRER hvis man smeller døren inn i en bil hvis det blir merke. Mange idioter sutrer jo på at "jeg hørte jo ikke at den traff..!" Bah..! Idioter hele gjengen som ikke passer på. Ihvertfall ikke legger igjen lapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 der kommer mobilkameraet inn, når jeg parkerer på kjøpesentre eller lignende, og det er en mulighet for at nabobilen kan dulte borti meg, tar jeg bilde av reg nummeret... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 der kommer mobilkameraet inn, når jeg parkerer på kjøpesentre eller lignende, og det er en mulighet for at nabobilen kan dulte borti meg, tar jeg bilde av reg nummeret... Haha! Smart. Men allikevel kan jo den personen som du tok bilde av, dra om 5min og en gammel dame kommer kjørendes og treffer deg fint i siden med døren Anywho... It's not foolproof, men virker hvis det er samme bil ja som da evt treffer deg, som du har bilde av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 Haha! Smart. Men allikevel kan jo den personen som du tok bilde av, dra om 5min og en gammel dame kommer kjørendes og treffer deg fint i siden med døren Anywho... It's not foolproof, men virker hvis det er samme bil ja som da evt treffer deg, som du har bilde av. Finner jo fort ut om det var den du hadde bilde av når du drar hjem til han/henne og sjekker bilen for skraper, evt. om det er malingsrester igjen på bilen din slik at fargen matcher. Uansett lurt, men tror ikke jeg hadde hatt ork til å alltid gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 ALLE her synes jeg skal ta ansvaret når man først er uheldig å komme borti nabobilen. Det har noe med voksenhet og gjøre. Og jeg synes faktisk vi med BMW kan gå foran med et godt eksempel. Det er utrolig driti ut hvis noen tar nr ditt og du må gjøre opp i etterkant, spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 8, 2005 Share Skrevet November 8, 2005 der kommer mobilkameraet inn, når jeg parkerer på kjøpesentre eller lignende, og det er en mulighet for at nabobilen kan dulte borti meg, tar jeg bilde av reg nummeret... Jeg parkerer heller helt alene lengst opp/inn/nede i parkeringshuset slik at ingen "normale" folk parkerer bilene sine der, bare folk som er like glad i bilen som meg. For de 5-10.000 kr det koster å få lakkert og rettet opp skadene igjen, går jeg gjerne 60 sekunder ekstra de 25 gangene i året jeg er på kjøpesenter. Også handler jeg mye på fredags ettermiddag, for da er det jo omtrent ingen i butikkene, så har jeg hele lørdagen fri til andre ting mens Ola Pottit gjør unna handlinga si samtidig med resten av byen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå