Gå til innhold

bmw e30"m3" turbobygg 2.8 m50 ferdig lakkert


TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

ps.ja gal er jeg nok.men på en fin måte som ikke går utover andre;)

Å??? Er vel bare slike sjeler som meg som får gjennomgå av deg da, sene kvelder i garasjen min :wink: Hehe...

hehe det er så koslig att..bare innrøm det :lol: du kommer også til å få 4"eksos på fønå di:) :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe det er så koslig att..bare innrøm det :lol: du kommer også til å få 4"eksos på fønå di:) :shock:

Joda, klart jeg trives med besøk av deg... Tror ikke jeg får plass til 4" downpipe, kanskje 3,5" ? Time will show. Uansett kjører jeg 2x2,5 bakover, men du går vel for 4" hele veien, Tore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja veldig langt ifra lik lengde.dem burde være så godt som lik lengde.man ser på silynder 6og 5 i forhold til 1 og 2 så blir stor forsjell på lengden.men å lage slikt på denne motoren er også vanskelig.plass mangel her ja.men hvis noen finner andre på nettet så blir jeg glad.mange flinke snokere her har jeg sett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Andreas Arthursson og Andreas Bäckström (PPF) så spiller lengden på rørene mindre rolle, det vesentlige er at kollektoren blir så effektiv så mulig.

Og de karene burde jo sannelig vite hva de snakker om..

Lik lengde er mye mer sensitivt på en høy-effekts sugemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Andreas Arthursson og Andreas Bäckström (PPF) så spiller lengden på rørene mindre rolle, det vesentlige er at kollektoren blir så effektiv så mulig.

Og de karene burde jo sannelig vite hva de snakker om..

Lik lengde er mye mer sensitivt på en høy-effekts sugemotor.

ja jeg vet..har vært hos ppf før han sa det og det stemmer, men det er grenser da..som denne over på bildet..er seriøst store forsjeller på lengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Andreas Arthursson og Andreas Bäckström (PPF) så spiller lengden på rørene mindre rolle, det vesentlige er at kollektoren blir så effektiv så mulig.

Og de karene burde jo sannelig vite hva de snakker om..

Lik lengde er mye mer sensitivt på en høy-effekts sugemotor.

Er enig i at de guttene har peiling. Jeg har hatt dialog me de lenge jeg og, samt at de har gjort div arbeid for meg osv.

Denne påstanden deres om dette lengde-greiene har de sagt til meg og, men jeg er ikke enig i dette.

Selv om de er flinke, så er de verken verdens beste eller gutter med 25 års erfaring. De er jo knapt 25 selv...

Diverse tester gjennom årene utført av div racing-team viser at utforming og lengder av rør har alt å si for max-effekt.

PS! All respekt for PPF....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye er det å hante på å ha alle røra like lange da? med tanke på respons.. for det er vel responsen som blir påvirket av forskjell på lendgen på røra ut fra toppen..

Jeg er nesten ferdig med mitt og der er alle røra så godt som like lange, men det var et helvetes arbeid og grenrøret ser ut som et ormebol :wink:

Det ser jo ganske heftig ut, men hvis det ikke har stort å si så kunne jeg jo spart maaaaaaange timers arbeid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ingen turboekspert eller motorbygger, men dette er jo så godt som fysikk og logikk, får håpe det funker på motorteorier også! :)

Vil anta det er jevn strøm samt tilbakeslag som er det viktige her. Med lik lengde vil strømmen mot turboen bli jevn, med ulik vil det jo bli litt opp-ned-opp-ned hele tiden (hvor mye dette vil bety har jeg ingen anelse om), samt at jeg vil anta det kan bli problemer i forhold til timingen av utslippene fra sylindrene, slik at du kan få et mottrykk i/ved kollektoren, som igjen sperrer for strømmene fra andre sylindre.. At de har lagt to og to sammen betyr muligens litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 4000RPM har man 33,3 eksospulser/sek fra hver sylinder, og ved 6000RPM har man 50pulser/syl/sek.

For oss dødelige gatetrimmere tror jeg i praksis at det ikke har så mye å si om det er forskjell på lengden på rørene.

Det blir en vurderingssak hva man skal bygge, som Jarle sier så kan det lett bli et ormebol uten like for å få lik lengde.

Så man bruker x-timer ekstra for å oppnå x-ekstra blir jo opp til hver enkelt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt fortalt av diverse folk som har peil på området dem sier at dem skal være like lange for at det skal være bra..jeg stoler på dem.men så er det altid så mange og forjsllige meniger om alt som har med bil og trimming å gjøre..jeg selv har brukt bsmotor som guide på dette området,også han som mappet min bil..hadde god kontaklt med han igjennom hele sist prosjekt.det gamle grenrøret jeg hadde så også ut som et ormebol.fikk også et veldig fint drag med denne bilen.jevnt og tidlig drag,denne hadde jeg også en stor turbo på..så jeg vil påstå at det spiller en liten rolle hvis man skal dra litt mere en 100 hk exstra utav en bil.jeg vet att ppf har dratt ut x antall hk uten lik lengde men men..er så mange meninger.men det er sikkert at det ikke er en ulempe å ha dem med lik lengde da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...