Gå til innhold

Hvor kommer denne lyden fra?

MortenGB
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 318i 1991 mod, E36. Det kommer en intens høyfrekvent lyd når jeg kjører. Det høres ut som det er noe bak i bilen som lager lyden, på høyre side. Lyden varierer i takt med turtallet på motoren. Lyden varierer ikke i takt med farten på bilen altså. Når jeg gir gass blir den sterkere, høres nesten ut som en "turbo" eller noe lignende. Har også lakt merke til at denne lyden fortsetter å pipe i det jeg har stoppet motoren. Da høres den konstant, men med litt mindre styrke. Har lokalisert den til å være rundt høyre bakhjul, men lyden høres altså ut som den blir laget mer inne i bilen.

Ble litt komplisert dette, men er det noen som kan hjelpe meg. Har mistanke om at dette fenomenet stjeler strøm, blir fortere strømløs nå enn før lyden dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er likt på alle e36, men min sitter i alle fall under baksetet. Er barre å dra i dette så er det løst. Under "rompa" til den som sitter på høyre side kan du se et lokk som er festet med fire skruver. Skrur du av dette ser du toppen på bensinpumpen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...