BalleKnalle Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 BMW har stor tro på det indiske markedet. Det markerer de med å trappe opp aktivitetene i det folkerike landet. Et salgskontor i Delhi-området og et samlebånd i Chennai samt forhandlere i alle store byer skal hjelpe BMW med å ekspandere i India, noe som er viktig for langsiktig satsning i Asia. Selskapet har som mål å selge 150.000 nye BMW, Mini og Rolls-Royce på de asiatiske markedene i 2008 – opp fra 95.482 biler i 2004. ”Det indiske markedet byr på et stort vekstpotensiale på lang sikt. Med økt tilstedeværelse der, blir vi i stand til bedre å utnytte dette,” sier styreformann i BMW AG, Helmut Panke og legger til at tiltaket er en nyttig del av konsernets Asia-strategi. Avdelingskontoret og fabrikken skal eies 100% av BMW og skal starte sine aktiviteter i 2007. Fabrikken skal produsere 3- og 5-serie sedaner for det lokale marked, og investeringene vil beløpe seg til 20 millioner euro. I tillegg til produksjon og markedsføring, vil organisasjonen også utvikle et godt forhandlerapparat, styre pris- og produktstrategi så vel som ettermarked. I første omgang vil BMW sysselsette 200 personer i India, men på sikt kan dette utvides med ytterligere 600 årsverk. I dag er det to forhandlere med tre utsalgssteder som representerer BMW i India. I foretningsåret 2004 leverte de ut 122 BMW-biler gjennom sitt nettverk mens status for første halvår 2005 er 100 biler. BMW håper å mangedoble salget når egen operasjon er i drift. Med fabrikken i India vil BMW ha til sammen 23 produksjonssteder i 13 land verden rundt. Hovedkontor for Asia-salg ligger i Singapore mens de har samlebånd i Thailand, Malaysia og Indonesia i tillegg til et samarbeidsprosjekt om produksjon og salg i Kina. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå