Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

de dugger. leste et sted at det er vanlig. Er det mye arbeid å fikse det?

Regner med at det bare er en pakning el. som må just/ byttes?

Noen som kan gi meg litt info

Skrevet

Er vel også mer utsatt hvis man bruker parklys som kjørelys. Ta av dekslet på lykta bak, og la det stå slik over natta. Så er det kanskje vekk når du står opp ;)

Men som nevnt tidligere, er jo pakninger som kan skiftes / tettes.

Skrevet

Er redd det ikke kommer til å bli noe bedre selv om du bytter lykter. Du kan være heldig, men nesten alle har dette problemet så det virker som de produserer dugg fra fabrikk :cry:

Skrevet

Har greid å fikse dette problemet jeg. Hadde masse dugg i lyktene mine. Fant først ut at det var en sprekk ved høyre på venstre lykt. Fikk fuget igjen denne. Deretter åpnet jeg begge lyktene. Sto med føner rimelig lenge på begge to. Byttet så pakningen som er mellom glasset og lykta. Viktig å sjekke at lokkene på baksiden sitter ordentlig på. Nå får jeg bare litt dugg i lyktene når det er skikkelig vått over lengre tid.

Skrevet

Kan det hjelpe å borre et ørlite hull på toppen av lykta for deretter å tilføre varme som gjør at kondensen fordamper og deretter fuge igjen hullet? For problemet er jo at kondensen kommer ingen vei..

Skrevet

Temperaturforskjeller som skaper kondensen! Kjør noen dager med nærlys på, evt luft de. PS! Ikke lukk lyktene mer enn de er når du får de.Tetter du lyktene, dugger det mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...