aloebiz.net Skrevet November 12, 2005 Skrevet November 12, 2005 Hei folkens! Kjøpte meg på torsdag en BMW 523iA 1997 modell.. Airbaglampa lyser og forrige eier hadde den hos bmw for å finne ut hva det var. diagnoseverktøyet viste at det var en sensor i førersetet.. Han har ikke brydd seg noe om dette.. Hva har dette å si for funksjonaliteten og hva vil det evt koste sånn ca å utbedre dette? Har også en regnsensor som lever sitt eget liv.. går på tørr rute (langt intervall vel og merke) og går bare "litt" fortere når det regner... Hva kan evt være galt her? Og hva må gjøres? Ca pris? Bilen hadde Inspection II for 5000 km siden.. burde de ikke utbedret dette da? hvertfall funnet det ut? Ellers er dette en DEILIG og NYDELIG bil som jeg er utrolig fornøyd med!
Patrick B Skrevet November 13, 2005 Skrevet November 13, 2005 Hei Grattulerer med nydelig bil! Har hatt samme problemet med min bil, er ikke noe farlig, de mente det var i den aktive beltestrammerne under setet. Men prøv å nullstill bilen, frakoble minus på batteriet, en natt, så kanskje det slutter å lyse. Men tviler litt, er verdt ett forsøk! Mvh Patrick B
Superted Skrevet November 13, 2005 Skrevet November 13, 2005 Har samme på min 1997 e39, er belte strammeren på passasjer siden min, lurer også på det med funksjonalitet? Må vel bare få rotet seg bort og få de til ordne det. Trur de tar 500 får å slette feilkoden. Er det mulig å få tak i software slik at en kan gjøre litt sjøl?
Pedi Skrevet November 13, 2005 Skrevet November 13, 2005 Jeg ville ha klippet bort stikket fra bil til sete, og loddet ledningene som går opp til pyrostrammeren.
Odland318is Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Fikk beskjed etter EU-kontrollen av en mekaniker at så lenge det lyser, funker ikke beltestrammeren, og i en evt. kollisjon kom jeg ikke til å få se noen pute... Men er det kostbart å fikse beltestrammeren dersom nullstilling ikke går. Har bare tatt ut pæra i airbaglyset...
kuanov Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Har nettopp hatt min bil inne til diagnose også, pga. airbag-lampen... Hos meg var det en periodisk feil på sensor-matten som ligger i passasjersetet! Airbagsystemet skulle virke, men noe redusert På 1 måned hadde feilen blitt registrert 82 ganger...men mellom de 82 gangene, skulle systemet virke Feil på airbagsystemet er en slik alvorlig feil, at det ikke blir nullstillt av å koble fra batteriet! Hvis jeg tar ut lyspæra på min bil, så ville det fortsatt lyse, pga. en lysdiode i kretskortet som ikke lar seg slukke. Bilen er en -96. 320i. Prisen jeg fikk for ny sensormatte var ca. 800,-, pluss arbeid ca 1000,-... og da kommer momsen i tillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå