johjoa Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Ja.. jeg hadde fått lånt meg garasje i helga og i går vaska jeg og polerte bimmern. Bilen var GORR sjetten for og se det mildt. mine 15" org. aluminiums felger som egentlig er ganske sølv aktig var SVART det var rett og slett en skam og la bilen være sånn. Men bimmer må eg kjøre, så jeg måtte vaske den så den ble nice and shiny. Jeg og Leonard dro dit klokken 14.30 og startet med høstrengjøringen. Spyla av den, avfettet den og vasket den med Turtle produkter. når jeg hadde vasker bimmeren dro vi og spiste "middag" (Bacon Chees Pølse med sprøstekt løk og ketchup og senep) en virkelig vaske/polere bimmer middag. Etter og ha spist "middag" og kjøpt inn polerings middel dro vi tilbake til garasjen der bilen hadde stått og tørket. Jeg vet ikke hvor lenge vi holdt på med poleringen men det var skøy, polerte alle di verste plassene først, altså sidene, fronten og ræva og tok deretter de stor og lette flatene. Kjørte bilen opp på bukken for og shine bilen (er stor og høy, egner seg ikke til og polere lave biler ) fikk et utrulig bare resultat. Kommer til og gjøre dette flere ganger ut over vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Jøsses! Den ble jammen blank og fin! Brukte du lang tid? Først vask, så lakk rens, deretter wax? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Ble meget bra det der, johjoa Det dumme med denne årstiden er at den blir like fort skitten igjen Fikk vasket min i en vaskehall i går, og det trengtes! Polerte gjorde jeg vel for en mnd siden. Misunner de som har lokale for kosesysler med bilen. Bilvask er terapi for sjelen P.S. Heftig "The Ring" effekt på det ene bildet der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Steike! Den vart fin å sjå på! Grattis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexe Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 ikke værst må vel å ta til svampen en dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet November 13, 2005 Forfatter Share Skrevet November 13, 2005 vel... siden jeg hadde fri helg nu denne helga så stresse jeg ikke... brukte vel rundt 5 timer på heile greia... det er vel rundt 3mnd siden sist jeg polerte den så den var litt vrien men det gikk grett. Starta med og spyl av det som kunne spyles av, avfettet og vaska derretter med Turtle Extreme, spyla av og lot den tørk før jeg starta med poleringen. hadde ikke kjøpt inn lakk rens, men hvis jeg hadde gjort det så hadde resultatet blitt mye bedre. så påførte jeg polerings middel lot det tørk (det tok sin tid pga. det var kun 10 grader inni hallen eller noe sånt) tørka av bilen og derretter rubba/shinet med en ull dott på poleringsmaskina. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Ja den ble smooth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet November 13, 2005 Forfatter Share Skrevet November 13, 2005 Ble meget bra det der, johjoa Det dumme med denne årstiden er at den blir like fort skitten igjen Fikk vasket min i en vaskehall i går, og det trengtes! Polerte gjorde jeg vel for en mnd siden. Misunner de som har lokale for kosesysler med bilen. Bilvask er terapi for sjelen P.S. Heftig "The Ring" effekt på det ene bildet der like fort skitten... det kan jeg skrive under på! kjørte jeg heim rundt kl. 21.00 i går og da var den skitten når jeg kom heim... så skulle jeg jo på fest da ble den benyttet hele natten (hadde sjofø ) Det var godt og sett seg i bilen i natt og se regnet hadde perlet seg på pansre før vi kjørte heim Skal sikkert låne hallen neste mnd. da får du ta den fri en lørdag/søndag så kan vi polere og shine bilen(e)... og jeg kan garanter der er terapi for sjela Det var Leonard som prøvde på og ta et bilde med meg og han i samtidig... men han stilte timern på kamera til 2 sek så fikk bare med ryggen hannes. PS. Fått deg nye baklykter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet November 13, 2005 Forfatter Share Skrevet November 13, 2005 Fargen heter vel "181 Diamond Black Metallic" jeg gleder meg til våren... får på m-front, speil, og nye felger.... hvis jeg er heldig.. litt senking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Ble fin og blank den ja..men du må få lakket vinga di! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 det ble lekkert, må få gjort det samme ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Flott arbeid johjoa! Rett og slett nyyyyydelig! Det er en ren fryd for øyet å se nypolerte biler! 8) Bare synd at et slikt resultat ikke holder seg særlig lenge på denne årstiden..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet November 13, 2005 Share Skrevet November 13, 2005 Det var godt og sett seg i bilen i natt og se regnet hadde perlet seg på pansre før vi kjørte heim Kjenner til den følelsen Skal sikkert låne hallen neste mnd. da får du ta den fri en lørdag/søndag så kan vi polere og shine bilen(e)... og jeg kan garanter der er terapi for sjela Høres glimrende ut! Jeg blir neppe å polere bilen mer i år, men vasking trengs rett som det er. Får jeg en sånn mulighet tar jeg den Det er en "dejt" PS. Fått deg nye baklykter? Har bare lekt meg litt i Photoshop med forskjellige lyktetyper for å se hva som passet best, og denne kom best ut Så det blir handlet inn i løpet av vinteren sammen med Angel Eyes, og montert til våren jeg gleder meg til våren... får på m-front, speil, og nye felger.... hvis jeg er heldig.. litt senking Blir spennende å se. Morsomt med oppgraderinger til gobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Det er ett must å vaske bilen hver uke vinterstid selv om den ser ren ut,vegsalt og støv etter piggdekk etter setter seg på lakken.Jeg tar også en hurtig polering hver måned for å holde polishen vedlike.Anbefaler Hagmans hardwax for god holbarhet og glans.Full polering med lakkrens trenger jeg bare å ta en gang i året pga dette.Mulig jeg overdriver men det er mye penger å tjene den dagen bilen skal selges med null lakkrust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Alltid pent med litt polish ja Gjør seg det, må få tatt min også før vintern setter inn. PS: Hvorfor kjører du uten listen på bakfangern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå