hel2810 Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Hei! Har en 520 E39, som jager på tomgang etter ca 2-3 min kjøring, dvs når motoren er litt varm. Etter å ha kjørt bilen skikkelig varm forsvinner symptomene. Altså ok ved kald og varm motor, men ikke mitt i mellom. Turtelleren spretter mellom 500 og 1000. Noen som har noen ide hva som kan være galt. Ellers fungerer motoren som normalt, forbruket er helt etter "boka" og bilen drar slik den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Det er det samme problemet som jeg har sr jeg..spurte folk her på forumet om dette problemet og det var mange som mente det var lambdasonde`n..men jeg har ikke prøvd å skiftet den enda da for å se om den ble bra..skal bestille den iløpet av uken tenkte jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 det er lambdaen din! bare bytt denn, står du lenge sånn kan tomgansmotoren din bli brent. det koster rundt 1000 lappen å fikse det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 det er lambdaen din! bare bytt denn, står du lenge sånn kan tomgansmotoren din bli brent. det koster rundt 1000 lappen å fikse det kr 1000,- er vel om jeg fikser det selv? Er det mye pes å skifte denne selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 kr 1000,- er vel om jeg fikser det selv? Er det mye pes å skifte denne selv? Biltema har til 3-400kr + spesialpipe. Det er ikke noe pes . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 kr 1000,- er vel om jeg fikser det selv? Er det mye pes å skifte denne selv? Biltema har til 3-400kr + spesialpipe. Det er ikke noe pes . Er ganske fersk bmw-eier. Hvor finner jeg lambdasonden? Noen som har en link hvor denne jobben er beskrevet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Det er det samme problemet som jeg har sr jeg..spurte folk her på forumet om dette problemet og det var mange som mente det var lambdasonde`n..men jeg har ikke prøvd å skiftet den enda da for å se om den ble bra..skal bestille den iløpet av uken tenkte jeg. hvis jeg ikke husker feil så har det faktisk vært et problem på bilen din lenge. ikke han du kjøpte den av men han før det igjen hadde problemer med akkurat det samme når han hadde bilen.. prøv å skift lambda`n å se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Ja skal prøve det nå..bestilte meg en på motortekhnick i går så da gjennstår det å se..har en liten anelse om at tomgangsregulatoren også har begynt å bli dårlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 det er lambdaen din! bare bytt denn, står du lenge sånn kan tomgansmotoren din bli brent. det koster rundt 1000 lappen å fikse det kr 1000,- er vel om jeg fikser det selv? Er det mye pes å skifte denne selv? Jeg betalte 1000 spenn for å få den bytta på verksted, de satt i en brukt... jeg har desverre ingen god forklaring på eksakt hvor den sitter, men legg deg under bilen å se rett ved grenrøret, der skall den stikke inn i røret, liten boch sak.... lykke til, det er sikker mange andre her som kan forklare bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet November 19, 2005 Forfatter Share Skrevet November 19, 2005 kr 1000,- er vel om jeg fikser det selv? Er det mye pes å skifte denne selv? Biltema har til 3-400kr + spesialpipe. Det er ikke noe pes . Ok, takk for hjelpa. Da går turen til Biltema i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet November 19, 2005 Forfatter Share Skrevet November 19, 2005 På den gamle lambdaen er det 2. hvite ledninger, 1. grå og 1. svart. På den nye er det 2. svarte, 1 hvit og 1 blå. Noen som vet hva som skal kobles hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå