Gå til innhold

m20b25.. hjelp


Nygaard
 Share

Anbefalte innlegg

har hatt litt dårli oljetrykk på lavt turtall en stunn... skulle bytte oljepumpe får å c om d gikk bedre, men før jeg kom meg så langt fikk jeg konstant oljelys.. regner med d er oljepumpa som gikk..

hva er d og gjøre? å va vill d koste å få fixet d?

er en m20b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjørt med dårlig oljetrykk/høy oljetemp over lang tid så kan motoren har fått skader. Stoppet den eller?

Hvis rødlampa for olja lyser så hadde jeg slått av tenninga tvert.

Regner med at du har sjekka det med måleinstrument siden du sier det er dårlig trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på om d var oljepumpen, hadde akkurat byttet motor som jeg hadde kjørt på i to uker da d skjedde.. stoppet ikke da jeg fikk oljelys for jeg var mitt i russtrafikken, men kjørte ikke no langt 1 km.. vet jo att d er langt nokk da:D det som var d teita var att jeg var på tur ugarasjen for og skifte oljepumpe når d skjedde:( klarer å tørne motorn på startertn menneh d skjærer:P så jeg regner me d er litt fatalt:P gidder ikke å kost på ny veiv og slikt.. håper d jeg har er fiksbart for en billig penge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ny veiv og slikt" hadde blitt dyrt ja! :o Her snakker vi vel om en snart 20 år gammel motor, så det blir jo mye billigere å få tak i en brukt byttemotor.

Men uansett, skru av toppen og se etter slitasje. Rent praktisk så "skjærer" som regel en motor hvis det bli gående noe særlig etter et oljepumpehavari.. Hvis du hører skjærelyder er ikke det helt bra (...!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på om d var oljepumpen, hadde akkurat byttet motor som jeg hadde kjørt på i to uker da d skjedde.. stoppet ikke da jeg fikk oljelys for jeg var mitt i russtrafikken, men kjørte ikke no langt 1 km.. vet jo att d er langt nokk da:D det som var d teita var att jeg var på tur ugarasjen for og skifte oljepumpe når d skjedde:( klarer å tørne motorn på startertn menneh d skjærer:P så jeg regner me d er litt fatalt:P gidder ikke å kost på ny veiv og slikt.. håper d jeg har er fiksbart for en billig penge..

En kilometer er veldig langt uten oljetrykk.. Drar man den litt på gira og pumpa ikke suger no olje kan det si pang på få sekunder!

Ta opp motoren din og se hva som har skjedd. Mistenker ras i råde og veivlager dersom du har kjørt så langt uten oljetrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du kjørt en kilometer uten oljetrykk så har du nok fått kraftig rådebank! skru av bunnpannen på motoren din å se om det er spon i oljen,noe som det sannsynligvis er hvis du har kjørt olje tomt!

jeg vil annta at det er billigere å bytte motor enn å overhale den som sitter der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du kjørt en kilometer uten oljetrykk så har du nok fått kraftig rådebank! skru av bunnpannen på motoren din å se om det er spon i oljen,noe som det sannsynligvis er hvis du har kjørt olje tomt!

jeg vil annta at det er billigere å bytte motor enn å overhale den som sitter der!

Dersom råde og veivlager er gåene, og resten har klart seg, hadde jeg overhalt den jeg har. Men se på veiv og sylindre etter skader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...