kokfesk Skrevet November 14, 2005 Share Skrevet November 14, 2005 Jeg har ett problem med bilen min som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med selv om det ikke er en bmw! Bilen det gjelder er en 1989 mazda 626 2.0i. Først så ville ikke bilen starte i det hele tatt. Så da byttet jeg luft mengde måleren for jeg trudde det var den som var ødelagt. Nå starter bilen å går helt fint på tomgang, men når jeg kjører i ca 5 min så plutselig så stopper motoren helt å da får jeg ikke start på den før den blir kald igjen. Hvis jeg kjører på veldig lavt turtall så går den uten å stoppe! Noen som har noe peiling hva dette kan være? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 sjekk pluggene etter den har stoppa, det kan fortelle veldig mye om hva som kan være galt! Høres jo ut som det er en eller annen sensor som ikke er helt med, og kan evt gi feil signaler.. men når du har stoppa så sjekk om pluggene er våte, og om de tenner, tenner ikke pluggene kan det være en forrigling, dvs en annen ting så må være aktiv, eks en føler må gi et visst signal for at bilen skal fungere, eks at vanntempsensor`n din viser alt for høy motortemp, noe som egentlig er skadelig for motor og den kutter da tenninga, men det kan jo hende akkurat den følern er gåen! Nå vet jeg ingenting om mazda så derfor hiver jeg bare ut et par ting som jeg syns høres logisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Lambdasonde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Lambdasonde? ville den ikke begynt å fuske litt først og sånn da a? Den fungerer jo helt fint i 5 minutter før den plutselig dør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 releet som tilfører bensin tenker jeg..ta det ut og koble strøm på det å se hva som skjer etter ei stund.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 sjekk pluggene etter den har stoppa, det kan fortelle veldig mye om hva som kan være galt! Høres jo ut som det er en eller annen sensor som ikke er helt med, og kan evt gi feil signaler.. men når du har stoppa så sjekk om pluggene er våte, og om de tenner, tenner ikke pluggene kan det være en forrigling, dvs en annen ting så må være aktiv, eks en føler må gi et visst signal for at bilen skal fungere, eks at vanntempsensor`n din viser alt for høy motortemp, noe som egentlig er skadelig for motor og den kutter da tenninga, men det kan jo hende akkurat den følern er gåen! Nå vet jeg ingenting om mazda så derfor hiver jeg bare ut et par ting som jeg syns høres logisk ut Pluggene blir brukbart bløte når den stopper. Var en som hadde hatt så å si samme problemet med en bil, å da var det sentral styre føleren som var ødelagt, så tenkte jeg skulle prøve å bytte denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 sentral styre føleren Dette er hvertfall en ukjent del for meg, så har har jeg ingenting mer å komme med tror jeg, hehe... Hvis pluggene er våte så er det ikke for lite bensin hvertfall, da høres det heller ut som noe som kutter tenninga... Og det kan kanskje være den delen du snakker om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kokfesk Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 sentral styre føleren Dette er hvertfall en ukjent del for meg, så har har jeg ingenting mer å komme med tror jeg, hehe... Hvis pluggene er våte så er det ikke for lite bensin hvertfall, da høres det heller ut som noe som kutter tenninga... Og det kan kanskje være den delen du snakker om Er vel noe lignende som den føleren du snakket om ang tempratur tror jeg. Også er den sånn at hvis jeg setter den i fri å drar den opp på 2500 omdreininger å lar den stå der litt, å detter den ned til 2000 også går den opp igjen. Men detter er bare på akuratt 2500. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå