Gå til innhold

Godkjenning av bil!?


jødahl
 Share

Anbefalte innlegg

Tanken med å putte inn en 325 motor i min 318is er under vurdering :wink: Derfor lurer jeg på hvordan jeg må gå frem for at ALT skal stemme, slik at jeg får denne godkjent?

Da tenker jeg på hva må vises til biltilsynet for at dette skal bli godkjent?

Også, hvordan er forsikringen for dette med godkjent motor? Er slik at det står nederst i vognkortet regner jeg med? Å forsikringen gjelder fortsatt, selv med større motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken med å putte inn en 325 motor i min 318is er under vurdering :wink: Derfor lurer jeg på hvordan jeg må gå frem for at ALT skal stemme, slik at jeg får denne godkjent?

Da tenker jeg på hva må vises til biltilsynet for at dette skal bli godkjent?

Også, hvordan er forsikringen for dette med godkjent motor? Er slik at det står nederst i vognkortet regner jeg med? Å forsikringen gjelder fortsatt, selv med større motor?

Det står oppført nederst på vognkortet ja... Bilen står som 318, men godkjent med 2,5L motor. Du må spesivisere at du har annen motor gjennom forsikringen regner jeg med.. Du kan jo ikke sette at du har 318, men heller ikke 325. Regner med de blir uenigheter der da, så du må sikkert si ifra at du har 2,5L i 318 bil så det blir skrevet opp i forsikringen.

Ta kontakt med biltilsynet og hør ang godkjenning. :) Men du må vel bytte bremser foran ihvertfall vil jeg tro. Ikke at jeg vet men regner med det, om ikke bremsene på en 318 holder opp til såpass med hester da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..er vel ikke riktig samme bremsene..husker ikke dimmen på skivene på 318is og 325/28..men har ikke 325 fire stempla caliprer? mot is`ens 2?

men har du på 318IS class II så er det samme understell..

skal bygge min om til 328 i vinter så har sjekka det opp med BMW norge..heldigvis har jeg class II :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is/320/325 har samme understell.

323/328 derimot har ventilerte skivebremser bak i tillegg.

Om bilen er importert år 2000, blir det en del avgifter å betale ja. I både motorvolum, vekt, hk antall.. Eneste er vel å gi faen i å godkjenne da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste er vel å gi faen i å godkjenne da..

For det er jo lurt. :?

Nei, egentlig ikke.. Men, det er vel opptil hvert individ å avgjøre selv? Om jeg skal turbokonvertere min BMW, så blir ikke godkjenning det første jeg gjør, akkurat.. Men, det er nå meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...