theblast Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Skal ha en e36 318is m42b18 motor, men den skal i en e30, funker det å bruke 318is hjerne og ledningsnett for å slippe startsperre og annet trøbbel! Hørt noe om at innsuget til bmw e36 ikke passer på e30, ser at den har litt annen form, men at det sitter samme dyser der og det er kun bensin inn, retur og vacuum som skal kobles til på begge, så skjønner ikke helt hvorfor det ikke skal funke, hvis det ikke er noe elektrisk, men kabelen ser også lik ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 hmm jeg tviler uten å vite 100% sikkert... men bare ledningsnett fra e30 323 og opp til 325 er forskjellig, så jeg ville ikke prøvd... men ring bmw å hør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 Ja, ledningsnettet fra e36 og e30 er forskjellig, men har selv e30 og vet at ledningsnettet til en e30 m42b18 is motor passer til selve bilen min. det jeg er usikker på er at ledningsnettet passer til motoren fra en e36, men synes det er rart at den ikke skal passe for er samme motoren. Ved avlukingsmetoden kommer jeg fram til hva som passer slik! Toppen: ser lik ut, men er en annet delenr, temp sensor er lik, men motor temp sensor er forskjelig delenr på, men er 1 pola begge 2. Så plugen passer, vet ikke hvordan det er med verdiene de sender fra seg om det er noe forskjell men da er det vel bare å bytte sensor og sette i en fra e30! De første E36 hadde samme topp som E30 Innsug: Insuget er forskjellig form på pluggen ser lik ut, men vet ikke, er sikker om den passer mot hjernen! Men er samme dyser på dem så burde gå! Luftmengdemåler: Både e30 og e36 bruker den samme, så denne skal ihverfall det passe mot. De forskjellige sensorer som Camsensor og veivakselsensor har jeg ikke sjekket ved delenr enda men ser likt ut! Noen som vet om dette går! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå