c_ellef Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Jeg oppdaget i dag at varmeskjoldet mellom karroseri og eksosanlegg har delvis løsnet under bilen. Dermed må jeg få festet det igjen. Men det er jo midt under bilen så da nytter det ikke bare med armene under bilen. Hvordan pleier dere å gjøre det når dere skal under bilen? Skal jeg jekke den opp på begge punktene på den ene siden og sette støttebukker under. Holder det, eller er det flere ting som burde gjøres? Er ikke så gira på å få en senka bil på 1,4 tonn oppå meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 kjenner ingen som har løfte bukk du kan få lånt da? du kan høre på f.eks ett dekk verksted. er som regel ikke noe problem å få lånt det på dekk verksted når det ikke er travelt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Før når eg ikkje har hatt løftebukk, har eg jekket den så langt opp eg kan på ene eller begge sider og lagt noen dekk/felger under kanalene slik at hvid den detter mer enn 1-2cm så hviler den på disse. Det er jo en fare for at det kanskje blir en liten bulk hvis den detter, men det gjør det jo ikkje, pluss at det er bedre å ha en liten bulk enn å være flat.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Støttebukker går bra hvis du gjør det på riktig måte. Er det flatt og f eks betong underlag er det ganske trygt det. 316 veier vel under 1,2 tonn vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 kjøp fire støttebukker på biltema, en i hver ende, da står den støtt og det er "god" plass til å jobbe under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 jeg har alltids brukt støttebukker, men pleier å la jekken stå under også for sikkerhets skyld.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 Det med å ha dekk under i tillegg var en smart ide. Får stikke på Biltema i morgen og kjøpe noen bukker. 316 veier vel under 1,2 tonn vel? Det har du helt rett i. Sjekket i vognkortet. Motorvogn med fører : 1265 kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakmål Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 hva med et par kjøreramper fra biltema billig og lett for små jobber hvor en ikke trenger å ta av hjulene. bruker mine mye fort gjort å komme under bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 hva med et par kjøreramper fra biltema billig og lett for små jobber hvor en ikke trenger å ta av hjulene. bruker mine mye fort gjort å komme under bilen Ja, da burde bilen iallefall stå trygt. Det var en god ide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 De rampene man kjører opp på er som regel så bratte at en BMW ikke kommer opp fordi fronten treffer rampen før hjulet. Men man kan jo trikse det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 De rampene man kjører opp på er som regel så bratte at en BMW ikke kommer opp fordi fronten treffer rampen før hjulet. Men man kan jo trikse det til. Går det ikke an å jekke opp bilen og dytte rampen inn under? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 De rampene man kjører opp på er som regel så bratte at en BMW ikke kommer opp fordi fronten treffer rampen før hjulet. Men man kan jo trikse det til. Går det ikke an å jekke opp bilen og dytte rampen inn under? De går veldig fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet November 15, 2005 Share Skrevet November 15, 2005 Men de rampene er jo bare en 15-20cm høye. Spørs om det blir så godt å ligge å skru under bilen da. Jeg har pleid å jekke opp på hver side av bilen bak, satt støttebukker under og deretter bygd opp med hjul, etc. som en sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet November 15, 2005 Forfatter Share Skrevet November 15, 2005 De er 20 cm, så det blir ikke store klaringen. BMW`n er dama mi for øyeblikket, så det går greit med litt nærkontakt... hehe Skal bare feste det skjoldet, så det burde ikke være store jobben, men ved større jobber så må jeg nok finne noen andre alternativer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Skal feste det skjoldet på min bil senere i dag også. Pusset det ned og lakket det, så bilen ser mer representativt ut på Eu-kontroll.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå