Gå til innhold

Varme anlegg i E36 Coupe

johjoa
 Share

Anbefalte innlegg

I går var jeg og hente onkelen min på flyplassen og når jeg ankom flyplassen var bilen god og varm. men i det jeg stanset bilen og vente utenfor flyplassen mens bilen sto på for og holde på varmen. da jeg sto i ro så var det bare kald luft som kom inn... men med engang jeg begynte og kjøre kom varmen igjen... hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var det samme på min bror sin ford, på verkstedet sa de at det var en eller annen elektromagnetisk styring til varmeapparapet som var dårlig/gåen. Husker ikke helt hva det var, er en god stund siden. Husker at det var slik i et par måneder, men til slutt tok varmeapparater helt kvelden og temeraturen på luften var den samme uavhenging av om du skrudde den på kaldt eller varmt. Lunken/kald luft

En annen løsning kan vel være luft i kjøleanlegget..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og hente onkelen min på flyplassen og når jeg ankom flyplassen var bilen god og varm. men i det jeg stanset bilen og vente utenfor flyplassen mens bilen sto på for og holde på varmen. da jeg sto i ro så var det bare kald luft som kom inn... men med engang jeg begynte og kjøre kom varmen igjen... hva kan være problemet?

Har du sjekket kjøleveska di?

Det samme skjedde med meg, men det var bare å fylle på med kjøleveske så ble det bra igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sånn lignende feil for noen år tilbake. På min var det tett i de kranene som åpner/stenger for kjølevannet inn på varmeapp.

På din bil er det nok en enkel kran, sjekk denne. Den sitter i motorrommet ved siden av bremsekraftforsterkeren, litt vanskelig å få øye på den, men du finner den nok hvis du leter litt.

Ta av de slangene som går inn på den og sjekk om det fins en propp av noe dritt og lort der... det er vanlig. Husk å bytte kjølevæske ofte, annet hvert år er å anbefale, så unngår du at det danner seg avleiringer som til slutt tetter til alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...