bmwdude_1 Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Er det skadelig for motoren å bruke mineralolje på vinters tid?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Problemet med mineralolje er at det har bare en egenskap, det endrer seg ikke med temperaturene som syntetisk olje gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet November 16, 2005 Forfatter Share Skrevet November 16, 2005 Men er det skadelig å bruke det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Hvorfor skal du plent bruke det? Hvis det er prisen det står på, så kan du vel heller bruke en billig delsyntetisk olje? Får jo 4-literskanner med 10W-30 og 10W-40 delsyntetisk til under hundrelappen både hos BilXtra og Biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Har det noe å si om bilen har gått på mineralolje i mange år for så å gå over til delsyntetisk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Nei skal ikke være det.. Så lenge du får ut den gamle olja går det som smurt det.. Eventuelt bruke oljerens for å få ut alt dritt som sot i tillegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Har det noe å si om bilen har gått på mineralolje i mange år for så å gå over til delsyntetisk? Mineralolje er for gamle amerikanere,bruk minimum delsyntetisk på din bil,motoren har bare godt av det.Den muligens beste delsyntetiske til en brukbar pris er vel Castrol magnatec 5-40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Har det noe å si om bilen har gått på mineralolje i mange år for så å gå over til delsyntetisk? Mineralolje er for gamle amerikanere,bruk minimum delsyntetisk på din bil,motoren har bare godt av det.Den muligens beste delsyntetiske til en brukbar pris er vel Castrol magnatec 5-40. Flott! Greit å vite. Viktig å ta vare på motoren. Oljerens? Hva er det? Hvordan benytter man dette og hvor får en kjøpt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Min erfaring med delsyntetisk.... Skiftet olje på våren(til delsyntetisk), og det gjekk ca 2 (ca 1200km) mnd, og hadde da fått kraftig tikking fra ventilene. Mistenkte oljen, og tok nytt oljeskift og heiv på billigste helsyntetisk olje eg fant, og det tok ca 1 time så var nesten hele ventiltikkinga vekke Nå er det bare helsyntetisk det går i hos meg ivertfall.....ikkje er det så mye dyrere heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Oljerens? Hva er det? Hvordan benytter man dette og hvor får en kjøpt det? Oljerens er en liten flaske med kjemikalier som man får kjøpt hos Mekonomen, Biltema etc. Denne bare heller du oppi den gamle olja, kjører en tur for så å ta oljeskift. Da jeg brukte den kom det ut en hel del dritt for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Hehh! Da blir det helsyntetisk og oljerens på meg neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå