Feldwebel Jensen Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Ser det er en del som krasjer her. Det er litt lurt å huske på at jo bedre veigrep man har, desto vanskeligere er det som regel å merke når bilen er på vei til å slippe. DVS: breie hjul, senka, stive fjærer = Bra veigrep, men når det først slipper så slipper det skikkelig. Håper det kan redde noen BMW'er fra kondemnering! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Men i de hastighetene som de fleste med senket/stivet biler ryker ut i ødemarka så hadde ikke en usenket/ustivet bil hatt sjangs i verdensrommet... det man må lære seg er å trekke seg i tide.. ikke etterpå, litt sent da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 sant det, stiva bil har jo mye bedre veigrep enn det "vanlige" biler har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feldwebel Jensen Skrevet November 16, 2005 Forfatter Share Skrevet November 16, 2005 Det jeg mener er at det er vanskeligere å vite når veigrepet begynner å ta slutt hvis man har en bil som er veldig lav/stiv i forhold til en som krenger mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer for life Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 merka stoor forskjell når jeg bytta over til piggdekk. mye gummi+16tommer = ikke bra men mye bedre komfor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 merka stoor forskjell når jeg bytta over til piggdekk. mye gummi+16tommer = ikke bramen mye bedre komfor men så deilig da !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 Herlig med litt komfort under vinteren med ballongdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 det er som martin schance sier. Uansett kor mye du senker stiver osv uansett ka dekk du bruker osv osv så er det umulig og oppheve g kreftene. en gang har du for stor fart og g krafta blir for stor,, bilen slipper og det går til helvette enkelt og greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 det er som martin schance sier. Uansett kor mye du senker stiver osv uansett ka dekk du bruker osv osv så er det umulig og oppheve g kreftene. en gang har du for stor fart og g krafta blir for stor,, bilen slipper og det går til helvette enkelt og greit hehe.. sant det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 har man ikke vel så bra veigrep med en bil som ikke er senket da? er vel bare det at det føles ut som du velter rett og slett i svingene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 16, 2005 Share Skrevet November 16, 2005 har man ikke vel så bra veigrep med en bil som ikke er senket da? er vel bare det at det føles ut som du velter rett og slett i svingene.. du har nok ikkje det,, du har lavere tyngdepunkt på bilen når den er senket og så har du i tilleg mindre bevegelse i bilen,, sikkert andre som kan forklare det bedre enn meg.. må vere en bra jobb for Gaute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feldwebel Jensen Skrevet November 17, 2005 Forfatter Share Skrevet November 17, 2005 Stiv bil: mere vekt på hjula i innersvingen = bedre grep Myk bil: mindre vekt på hjula i innersvingen = mindre grep Litt feil forklart, men det er omtrent sånn. Men det jeg mente er at det er mye lettere å ligge på grensen til skrens med en myk bil enn en stiv bil, pga at det slipper mye mere brått hvis den er stivet opp, selv om den slipper seinere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Helt riktig det du sier der Feldwebel Jensen...og det kan jeg personlig skrive under på at stemmer Men på sommers tid er det jo noe helt annet sitter jo som et skudd hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 På en bil som er orginal, med myke dempere og 'ballongdekk' så sitter den ikke så godt i svingene, og den krenger, det hviner i dekkene, og alt.. Dermed tørr du ikke gi mere.. På en senket bil, med krengestag, lavprofilsdekk etc så sitter den godt i svingene, og det krenger null.. Og du får aldri forvarsel på når bilen faktisk slepper taket.. Og da tørr du gi mere.. Og plutselig drar du av. Uten å få forvarsel. Derfor er det viktig å lære hvor grensa går og holde seg under den, med en senket bil. Helst bør man jo presse grensa på en bane, så man lærer seg å kjenne oppsettet på bilen.. Det er vel dette du vil fram til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Jeg våger å påstå at med en stivere bil, merker man ujevnheter osv i veien lettere. Slik vil man også "lese" hvordan bilen reagerer. Jeg vil tro en senket bil holder seg mye lettere på veien enn en krengete myk bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå