Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er en del som krasjer her. Det er litt lurt å huske på at jo bedre veigrep man har, desto vanskeligere er det som regel å merke når bilen er på vei til å slippe. DVS: breie hjul, senka, stive fjærer = Bra veigrep, men når det først slipper så slipper det skikkelig.

Håper det kan redde noen BMW'er fra kondemnering! 8)

Skrevet

Men i de hastighetene som de fleste med senket/stivet biler ryker ut i ødemarka så hadde ikke en usenket/ustivet bil hatt sjangs i verdensrommet... det man må lære seg er å trekke seg i tide.. ikke etterpå, litt sent da :lol:

Skrevet

det er som martin schance sier. Uansett kor mye du senker stiver osv uansett ka dekk du bruker osv osv så er det umulig og oppheve g kreftene. en gang har du for stor fart og g krafta blir for stor,, bilen slipper og det går til helvette enkelt og greit

Skrevet
det er som martin schance sier. Uansett kor mye du senker stiver osv uansett ka dekk du bruker osv osv så er det umulig og oppheve g kreftene. en gang har du for stor fart og g krafta blir for stor,, bilen slipper og det går til helvette enkelt og greit

hehe.. sant det :lol:

Skrevet
har man ikke vel så bra veigrep med en bil som ikke er senket da?

er vel bare det at det føles ut som du velter rett og slett i svingene.. :)

du har nok ikkje det,, du har lavere tyngdepunkt på bilen når den er senket og så har du i tilleg mindre bevegelse i bilen,, sikkert andre som kan forklare det bedre enn meg.. må vere en bra jobb for Gaute.

Skrevet

Stiv bil: mere vekt på hjula i innersvingen = bedre grep

Myk bil: mindre vekt på hjula i innersvingen = mindre grep

Litt feil forklart, men det er omtrent sånn.

Men det jeg mente er at det er mye lettere å ligge på grensen til skrens med en myk bil enn en stiv bil, pga at det slipper mye mere brått hvis den er stivet opp, selv om den slipper seinere.

Skrevet

Helt riktig det du sier der Feldwebel Jensen...og det kan jeg personlig skrive under på at stemmer :oops:

Men på sommers tid er det jo noe helt annet :lol: sitter jo som et skudd hehe

Skrevet

På en bil som er orginal, med myke dempere og 'ballongdekk' så sitter den ikke så godt i svingene, og den krenger, det hviner i dekkene, og alt.. Dermed tørr du ikke gi mere..

På en senket bil, med krengestag, lavprofilsdekk etc så sitter den godt i svingene, og det krenger null.. Og du får aldri forvarsel på når bilen faktisk slepper taket.. Og da tørr du gi mere.. Og plutselig drar du av. Uten å få forvarsel. Derfor er det viktig å lære hvor grensa går og holde seg under den, med en senket bil. Helst bør man jo presse grensa på en bane, så man lærer seg å kjenne oppsettet på bilen..

Det er vel dette du vil fram til? :)

Skrevet

Jeg våger å påstå at med en stivere bil, merker man ujevnheter osv i veien lettere. Slik vil man også "lese" hvordan bilen reagerer. Jeg vil tro en senket bil holder seg mye lettere på veien enn en krengete myk bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...