Gå til innhold

Betalingspraksis ved bilkjøp

sigklep
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke handlet så mye bil privat.

Når det kommer til betaling når man kjøper bil. Hvordan pleier dere å løse dette? Hva er mest vanlig?

Begge parter går til banken sammen?

Vanlig overføring i nettbank?

Cash?

Bankremisse?

Kjedelig hvis en kjøper bil av useriøse handlere som stikker av med både penger og bil.

Takker for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort det på flere måter:

1. Cash kontant - Men da skal man være bra sikker på at man kjøper bilen, teit og ta ut så mye kontanter.

2. Sjekk - En sjekk bankene har, som ikke kan sperres, lurt og ta noe cash også, i tilfelle man vil prute.

3. Overføring bank - Satt på biltilsynet lamme kjøperen og ventet på at pengene skulle komme inn på konto, moren som betalte :lol:

helt greit vis man overfører gjennom samme bank,

men ikke gi fra deg bilen før du har pengene, evnt. kvitering..

4. Gi fra deg bil`n - Ga en gammel e30 til en kompis en gang, funket det og, fikk vrakpanten når han kondemnerte den :cry:

Men det lureste er og avtale dette med kjøper\selger i forveien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere måter å gjøre dette på. Kommer an på pris og hva du avtaler med selger. I mitt tilfelle skrev begge parter under kjøpskontrakten, så fakset jeg den til banken som overførte pengene til selger. Så sjekket han at pengene var kommet inn på konto, og da fikk jeg nøklene og kjørte hjem :D

Syns dette er en grei og oversiktlig måte å gjøre det på for begge parter. Vær også klar over at banken kan sette krav på hvordan pengene skal overføres (har som regel med verdien på bilen å gjøre). Dette for å sikre at alt går rett for seg. Praksisen kan selvfølgelig variere fra bank til bank. Du får ha lykke til! Husker selv hvor spennende denne prosessen var :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...