Gå til innhold

Ang forsikring, mye å tjene !

Sperre
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen det dreier seg om er en 318i e46 2000 mod, gått 138000 og det er ikke alarm.

Spurte Terra hva de skulle ha for å forsikre denne bilen med full kasko, leiebil, 6000 i egenandel og 20000 km årlig kjørelengde. Er 19 år.

De skulle ha 24 900,-

Spurte da DNB Nor hva de skulle ha for de samme avatlene

De skulle ha 14 595,-

Altså der er jo over 10 000,- billigere ?! Helt sykt :o

Så hørte jeg at hvis du medler deg inn i NAF betaler de egenandelen din ? Og hvis du melder deg inn i Norsk Bondelag får du 20% ekstra bonus ?

Stemmer dette ? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige (er vel de som har forsikring innen DNB Nor) er som regel gunstigst når det gjelder yngre personer og BMW. Synest prisen du har fått der er bra. Er du Naf medlem så dekker de 4.000,- i egenandel. Altså, om du tar 6.000,- så må du dekke 2.000,- delv.

Synes at det var meget bra tilbud ja, sjekket ut norges bondelag siden, har faktisk en avtale med gjensidige slik at man får 20% ekstra bonus.

Melder meg nok inn i Naf snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige (er vel de som har forsikring innen DNB Nor) er som regel gunstigst når det gjelder yngre personer og BMW. Synest prisen du har fått der er bra. Er du Naf medlem så dekker de 4.000,- i egenandel. Altså, om du tar 6.000,- så må du dekke 2.000,- delv.

Synes at det var meget bra tilbud ja, sjekket ut norges bondelag siden, har faktisk en avtale med gjensidige slik at man får 20% ekstra bonus.

Melder meg nok inn i Naf snart :D

Jeg har vært naf medlem i 5 år nå, og brukt de en gang. Men da var jeg jammen glad jeg var medlem og ja.. Kjørte en gammal pygg som stoppa i tunnelen under/ved Oslo S... Naf var på pletten etter 5min :D

Jeg har forøvrig kun positive erfaringer med Gjensidige som selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder de fordelene med naf og norges bondelag kun når du bruker gjensidige?

Den avatalen med naf er for alle selskaper vil jeg tro. ¨år det gjelder norges bondelag, er det kun Gjensidige ja, men kan man ikke overføre bonusen når man skifter selskap ? Men får du den rabatten fra norges bondelag med seg da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsyke forskjeller ute og går ja.

På samme bilen, med samme avtale som du skisserte, må jeg betale 7000,- i Gjensidige. Det er med 50% og 4000,- i egenandel, for de har ikke 6000,- som valg.

Forøvrig er det visse forskjeller fra Terra og andre. De har blant annet ekstrautstyr opp til 20.000,- inkludert, de fleste pleier å ha 10k. Ellers sprøtt at forskjellen skulle være så stor - jeg har alltid opplevd Terra som en av de absolutt rimeligste. På femmern ble de såvidt slått av Vesta, men Gjensidige kom på suveren førsteplass.

Har forresten et sprøtt eksempel på forskjeller. Madammen har sin '95 Sportage hos Vesta. Der må hun ut med ca. 6150,- for kasko, 12.000km, 12k egenandel og ikke leiebil med 60%. Jeg syntes det var dyrt, og sjekket i hennes navn hos Gjensidige, 6200,- ble det der. Så sjekket jeg i mitt navn, bare på moro egentlig, med identisk avtale kom den på 3700,-! Altså 2500,- i forskjell på hun og meg... Jeg har noen forsikringer der allerede, men tror ikke nettkalkisen tar hensyn til det. Antar derfor at det er NITO-medlemsskapet som gir meg så syk rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 24-25 år og den supre avtalen med OBOS og TryggHansa gikk ut ble jeg tilbudt helkaskoforsikring i Vesta til den nette pris av 95 000,- ...dette var på en e30 325i og jeg hadde 70% bonus opptjent fra tiden med lett mc...Endte den gangen opp i Gjenstridige med delkasko og premie på ca 6k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen det dreier seg om er en 318i e46 2000 mod, gått 138000 og det er ikke alarm.

Spurte Terra hva de skulle ha for å forsikre denne bilen med full kasko, leiebil, 6000 i egenandel og 20000 km årlig kjørelengde. Er 19 år.

De skulle ha 24 900,-

Spurte da DNB Nor hva de skulle ha for de samme avatlene

De skulle ha 14 595,-

Altså der er jo over 10 000,- billigere ?! Helt sykt :o

Så hørte jeg at hvis du medler deg inn i NAF betaler de egenandelen din ? Og hvis du melder deg inn i Norsk Bondelag får du 20% ekstra bonus ?

Stemmer dette ? :roll:

thank me :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...