jcvold Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 må man betale no hvist man importerer en kræsja m3,eller tar med hjem motoren? er denne forresten verdt prisen? http://www.mobile.de/SIDH7svBgRleJI7z5p ... 188754057& Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 er det ikke rundt 70k i norske? Eller? Ser ut som det enste som har skjedd er at den har brent? Da må vel alt fra ledninger til lakk byttes?(rett meg vis jeg er feil) Vis jeg vil gjette vil det nok koste litt å få den i stand igjen, mener nå jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 jcvold, du må betale moms (25%). Får du selger til å være snill på kontraktsummen kan du jo slippe fint unna.. SteffenM2, han har nok planer om å flytte alt over på en norsk bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Han skal ikke få den i stand heller da!! Du må betale moms men går sikkert ann å lure seg unna det på en eller annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Stikkflammer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Ok.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Bare å ta med girbox, bremser, motor og annet snacks fra den brente M3en går vel greit uten å tolle inn. Det er vel først når man eventuell skal ha norske skiter på M3'er at man må betale moms. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Man må betale moms på alt som koster over 6000 kr NOK. Men er jo ikke verre enn å ta flere turer over grensa med en og en del Skal du ta med hele bilen inn må du betale moms på frakten også. Heia Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Man må betale moms på alt som koster over 6000 kr NOK.Men er jo ikke verre enn å ta flere turer over grensa med en og en del Skal du ta med hele bilen inn må du betale moms på frakten også. Heia Norge Gjelder dette også motorer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Det gjelder vel alt for summen bimmerdude nevnte det.. Altså 6000,- (Er det så mye?? Trodde det var fra 2-3000 og oppover jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 ...her ventar ein del arbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet November 18, 2005 Forfatter Share Skrevet November 18, 2005 så hvist jeg kommer kjørende mot svinesund fra tyskland,med M3 motor og deler på henger`n ,så skal tollera ha penger for hk og slagvolum? jeg håpet dette bare gjaldt når jeg satte motoren i en bil med skilter.... heia norge ja... sukk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 så hvist jeg kommer kjørende mot svinesund fra tyskland,med M3 motor og deler på henger`n ,så skal tollera ha penger for hk og slagvolum? jeg håpet dette bare gjaldt når jeg satte motoren i en bil med skilter.... heia norge ja... sukk Det skal de vel ikke ha, men det skal vel momses og slikt.. Du behøver vel ikke betalte for hk og slagvolum.. Har da hentet inn noen biler jeg og har bare momset de inn i Norge, og ikke engangsavgift. Dette gjelder jo såklart om du ikke skal ha skilter på bilen. Så da må du vel slippe å betale for delene vil jeg tro.. Men moms, ja det må du ut med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Du trenger vel ikke kjøre gjennom svinesund akkurat da... Finnes flere veier litt nord for svinesund du kan ta deg over til Norge. Burde ikke være så altfor vanskelig å ta inn en henger med utstyr over grensen. Men klart her kan det mulig være en risiko. Tollerne sjekker alle tilhengere/varebiler som går over grensen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Du kan jo for eksempel kjøre over Østby en sen nattetime da, der stenger de klokka 11 på kvelden, så da skal det vel ikke være noe problem å få den over grensen uten å betale momsen da. Engangsavgift skal kun betales hvis bilen skal ha Norske skilt, da skal den betales dagen før en eventuell registrering.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå