Kobar Skrevet November 18, 2005 Skrevet November 18, 2005 Teamturtall har laget en post hvor han selger ting til e30. jeg skrev til ham at jeg hadde lyst på omp-rattet hans, og vi ble enige om at jeg skulle betale 1700kr på forhånd... 31. oktober overførte jeg pengene, fikk pakkenummer av teamturtall den 15. november... da sjekket jeg opp med posten, og der stod det følgende: 13.10 sendt fra harstad 14.10 blablabla... 16.10 blablabla... 18.10 stod det at pakken var mottat på postkontor i elverum jeg bor i rogaland!!!! og fyren er umulig å få tak i, han sa han het morten johansen, men er umulig å få tak i han på mobil. han svarer en gang iblant på pm inne på bimmers.no... begynner å bli bekymret for at jeg har blitt svindlet... men vet du noe om fyren, eller om "teamturtall" leser dette selv, ta kontakt med meg. pm elller noe.. må bare beklage viss denne posten blir litt for mye usaklig... men jeg prøver fordi om... har prøvd det meste annet...
ovex Skrevet November 18, 2005 Skrevet November 18, 2005 ..kanskje medlemmar skulle lagt igjen litt meir info om seg sjølv ang reg?...slik at det gjekk an å spore opp i spesielle grove saker...(utan a det nødvendigvis er det med 1700,-)
Gjest Skrevet November 18, 2005 Skrevet November 18, 2005 Om du har overført penger til han må du jo kunne spore han ved hjelp av kontonummeret.....
SteffenM2 Skrevet November 18, 2005 Skrevet November 18, 2005 Om du har overført penger til han må du jo kunne spore han ved hjelp av kontonummeret..... Det burde også gå..
Gunnar Skrevet November 18, 2005 Skrevet November 18, 2005 Jeg har faktisk fått samme rapport fra en annen bruker her på forumet, så det er sannsynligvis greit å styre unna fyren inntil videre!
Kobar Skrevet November 18, 2005 Forfatter Skrevet November 18, 2005 er fått opp 3 forskjellige navn på fyren... en tommy som kjører golf, en morten johansen, ... så det er noe merkelig med denne fyren... fikk pm av en fyr som også har bestilt deler hos teamturtall, han skulle få delen på torsdag for 14 dager siden... så det er noe merkelig med den fyren.... tar gjerne imot all hjelp
propan Skrevet November 18, 2005 Skrevet November 18, 2005 Du har mail,håper det hjelper hvis ikke du visste det fra før.
Timmy Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Hei Dette virker som ren svindel. Meld det til politiet, og hør om det er mulig og hente ut IP adressen fra moderator på bimmers. Vist ikke bimmers har tenkt på det anbefaler jeg att dem/dere legger inn slik att ip adresse blir logget og tatt vare på i tillfelle slikt som dette oppstår. Og gir dere muligheten til og blokke slike ID......er Men husk og opplys dette ved registrering! Dette er jo god mulighet for slike svindlere som ødlegger for oss seriøse !
Scirre Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 jeg betalte 1100,- på forhånd også.. (halve beløpet). når jeg sporer pakka får jeg opp at den også har havna i elverum :s og at den veier 0.75kg. Edit: Det er snakk om en frontfanger Problemet er at polti ikke kan gjøre noe særlig for å hjelpe oss. Ihvertfall ikke sånn jeg forstår det. Noen som føler for å leke litt detektiv med meg og prøve å finne ut hva som egentlig skjer her? legg meg gjerne til på msn så kan vi dele litt opplysninger scirre@hotmail.com er min..
m3sedan Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 kim søvik er en av de som har blitt svindlet,han kan nås på tlf for info om pakken i elverum da den faktisk ikke eksisterer.det var en tom bokpakke.for de som har fått lignende sendingsnr så ta kontakt med han på 95181381 .denne meldingen er skrevet med hans samtykke
m3sedan Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Sm025379920no er sendingsnummeret på pakken som skal være sendt av morten johansen.strandgt 32c 9404 harstad til kim søvik-elverum.mystisk likt infoen over.pakken skal inneholde et haltech datasprut med alt tilbehør.
Stian Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 Helvete og! (Beklager uttrykket Gunnar). No må folk skjerpe seg her. Forumet her vekser og vekser. Her inne finste mangen folk som kunne ha blitt lagt i "katoregiar" etter posting... Men det driter me i no. Uansett går forumet her `per` i dag strålandes. Eg gledar meg for kvar gang eg skal sjå siste nye innlegg. Forumet setter eg PRIS på,men svindel tolererar eg ikkje heller. Og ikkje spør meg om kva eg ville ha gjort med sleipe/svindlarar!
mAZE Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 HeiDette virker som ren svindel. Meld det til politiet, og hør om det er mulig og hente ut IP adressen fra moderator på bimmers. Vist ikke bimmers har tenkt på det anbefaler jeg att dem/dere legger inn slik att ip adresse blir logget og tatt vare på i tillfelle slikt som dette oppstår. Og gir dere muligheten til og blokke slike ID......er Men husk og opplys dette ved registrering! Dette er jo god mulighet for slike svindlere som ødlegger for oss seriøse ! Ang IP adresser så går det stortsett ikke ann, pga at mange eller kanskje de fleste har variabel IP for hver gang de kobler seg opp på internett. Så dette blir vanskelig å spore vil jeg tro. Og denne svindel greia har det blitt endel av. Er jo snart så man må kryss sjekke i alle retninger av alle før evt handel.. Og slikt skulle man ikke behøve, men dessverre så begynner det å bli slik.
ehrnst Skrevet November 19, 2005 Skrevet November 19, 2005 IP-adressen kan spores..... de har datalogger på hvem som har hatt de forskjellige ip-adressene i en uke tror jeg. Uansett logger han jo garantert på igjen også. Dessuten kan man jo ha flaks at han sitter på trådløstnettverk som mye av befolkningen gjør, of da er jo sansynligheten stor for at routeren fortsatt har samme IP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå