320it Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Var ute å kjørte nå nettopp, da det plutselig begynte å "hyle" fra motor-rommet. Da jeg stoppet å gikk ut av bilen kjente jeg svidd gummi lukt? noen som vet hva det kan være? viftereima kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Høres ut som det ja. viftereimen skal ikke være slakkere en ca 2 cm opp og ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet November 20, 2005 Forfatter Share Skrevet November 20, 2005 er det normalt at det skal bli svidd lukt av den da? haster det å få den skiftet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Eller en av de andre reimene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet November 20, 2005 Forfatter Share Skrevet November 20, 2005 glemte å si at den ble borte hvis jeg slår av vifta... helt sikkert den da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Kan lukte svidd av mye rart i motorummet hehe, vist den ikke er slitt, kan du jo bare stramme den, men jeg hadde sjekket alle reimene. Se etter sprekker i reimene, og bytt strax Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 glemte å si at den ble borte hvis jeg slår av vifta...helt sikkert den da? Ja det høres lik ut ja... prøv å stramm den litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet November 20, 2005 Forfatter Share Skrevet November 20, 2005 haster det å få den strammet/skiftet? hvordan strammer jeg den? 320 e36 92. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Det er automatisk strammer på denne motoren. Hva mener du med at lyden kommer bort visst du slår av viften? Hvilken vifte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Det haster vel ikke, men det er ganske lett å gjøre det. Det er som regel 2 skruer som holder dynamoen, vet ikke hvordan det er på din bil, men det er ikke vanskelig du ser lett hva du skal gjøre. På min er det 2 skruer, og den ene har takker på som går i et spor, jeg bare skrur på den og skruen følger de taggene, dynamoen flytter på seg og vips er reimen strammet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet November 20, 2005 Forfatter Share Skrevet November 20, 2005 Det er automatisk strammer på denne motoren.Hva mener du med at lyden kommer bort visst du slår av viften? Hvilken vifte? varmeapparatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 høh? varmeapparatet har vel ikke noe med viftereima å gjøre? varmeapparatet har jo egen vifte på en måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet November 20, 2005 Forfatter Share Skrevet November 20, 2005 ikke vet jeg... lyden forsvant ihvertfall hvis jeg stilte ned litt på varmeapparatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 ikke vet jeg...lyden forsvant ihvertfall hvis jeg stilte ned litt på varmeapparatet. Merkelig... Kjenn på viftereima di, og kjenn om den er stram nok. Også sjekker du servoreima med det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 20, 2005 Share Skrevet November 20, 2005 Kan stemme at lyden kan komme bort når du slår av varmeapperatet. Prøv å spray reimen med litt silikonspray når du har på alt av belastning (varmeapparat, lys, langlys, setevarme etc). Kommer lyden bort da, vet du iallefall at det er der "problemet" ligger. Til dere som sier han skal stramme reimen, så er det fortsatt AUTOMATISK stramming på denne. Er den isåfall ikke så stram som den skal være, er det strammeren som er "defekt". Det er heller ingen servoreim på denne, da viftereima driver alt. Ny reim koster heller ikke mange kronene, maks 200kr, og skiftes lett selv viss man har litt "peil". Det er trangt om plassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå