Gå til innhold

normalt med bobling i ekspansjon tanken på 325 e30?+div prob

mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

som topic sier..

det kommer jo en tynn slange ut fra radiator som går inn på toppen av ekspansjonstanken..regner med at det er normalt at det drypper vann ut der?

men er vel ikke normalt med bobling i tanken om det ikke drypper vann fra slangen på toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som topic sier..

det kommer jo en tynn slange ut fra radiator som går inn på toppen av ekspansjonstanken..regner med at det er normalt at det drypper vann ut der?

men er vel ikke normalt med bobling i tanken om det ikke drypper vann fra slangen på toppen?

mulig du har defekt toppakning...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke solgt den for 1500 nei... har kjøpt ny 325 e30 nå.. men angrer litt.. var mye problemer.. motoren tikker som f... å er en skrapelyd som kommer på ca 1000omdr men forsvinner igjen under og over..

å motoren stopper på tomgang... går bare avogtil... utrulig plagsomt...

hva kan det være?`forhåpentligvis bare å rense tomgangsragulatoren?

off..tror det blir motorbytte..

edit: kupevifta funket ikkje,lys i kupen funket ikke.. lyser flere alarmlys i panelet.husker ikke hvilke i farta..fyren har sota lysene foran,eller kansje en for kjøpt ferdig sota lys? uansett så så jeg nesten ingeting i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg tenker meg om nå..så trenger jeg deler fra den bilen selv..så tror jeg må beholde den..men kansje litt frekt når jeg allerede har lovt den bort..

må ringe å høre me fyren om han har hentet bilen..har sagt 3000kr til han..

men delene er verdt mer en som så...

noen som har peiling på skrapelyden,og tomgangsproblemet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har ikke betalt den enda..men vet ikke om den er hentet..

skal ringe han i mårå å høre...trenger noen deler selv.

tror jeg har funnet feilen med dårlig lys,fyren jeg kjøpte den av har tredd strømpebukser over lysa(spesial soting) :shock:

tomgangen er fortsatt dårlig.. går på 500omdr.. å de har strammet gassvaieren med en ekstra hylse i tilliegg. hm..:-)

men er jo ikke gassvaieren man stillier turtallet? dette skal vel regulatoren gjøre?

så også jeg hadde en ekstra box som går inn i bremsevesketanken som jeg ikke har sett tidligere..er vel abs kansje?

ang ulyden er jeg litt skeptisk, virker som den kommer fra toppen men håper jeg har feil.. det skraper lissom,mulig knekte vippearmer?

er heldigvis ingen bobling i ekspansjonstanken,og olja og kjølevannet er fint. men vil gjerne vite hva skrapelyden fra toppen kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk strammehjul på reg.reim, den var dårlig på min forrige 320 og fy for en fæl lyd det ble ...

Knepkt vippearm vil jo resultere i ujevn/vond tomgang samt at bilen drar dårligere, er dette noen symptomer du har lagt merke til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vond tomgang er det,men kansje pga den går på 500omdr.skal vel gå på ca800?

synes ikke den drar like godt som den første 325`En jeg hadde.

å det tikker enda mere når jeg trykker inn gasspedalen,er dette dysene eller ventilene? litt vanskelig å høre..men tikkinga gjaldt den først 325 jeg hadde også,men den dro bra!

dette er den tredje 325 e30 jeg har hatt.. den andre jeg hadde tikket ikke i det hele tatt,men som sagt den første gikk best.

edit: hva vil det koste å bytte vippearmer? tenker å skru selv..

som jeg skrev tidligere i tråden,funker ikke varmeappratet i bilen, hva er det vanligste som tar kvelden? har skjekket sikringer osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://rapidshare.de/files/7995543/PICT1982.AVI.html(10mb)

trykk Free deretter trykk Download: PICT1982.AVI nesten nederst på siden (tror du må vente et par sekudner før du kan laste)

nå har jeg fått lagt opp film av lyden...

håper det hjelper?

lyden kommer på et turtall rundt 1000-1500 og forsvinner over og under turtallet..

men høres ikke veldig bra ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 omdr høres utrolig lite ut! skal ikke ha noe og si at den er chippa!

Men hvis den er chippa så krever den kansje 98 oktan og ikke 95!

Jeg hadde 99mod golf GTI med 1,8turbo som var chippa og den gikk som en dass på 95 blyfri kontra 98 !! Bobling i ekspansjonstanken tyder på toppakninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...