Joachim ///Cabriolet Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 jeg fikk en pakke som kostet 400 kr + frakt tilsammen 650kr. dette bestilte jeg fra koed.dk i danmark. det er vel nå 3 uker siden jeg mottok varen, og nå ringte toll og avgiftsystemet og skulle tolle varen?!? trodde summen på pakka måtte være høyere for at man skulle tolle den? og tolles ikke pakka somregel med det samme? jeg har aldri bestilt varer fra utlandet så jeg har ikke peiling. takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Grensa på varer som kan tas inn uten å tolles er vel 200 kr. Latterlig lavt. Den loven ble visst vedtatt på slutten av 70tallet, og hvis man hadde justert den etter verdien på kronene i dag, hadde den tilsvart 800kr, sånn ca. Det ble jo fremmet et forslag av den forrige regjeringen, om å sette opp grensa til 1000 kr, men sosialiststyret som tok over har visst fortrengt akkurat det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Stemmer det. Tollgrensen er på kr 200. Jeg bestilte en dvd i fra play.com som kostet med den kursen som var på pund den dagen jeg bestilte 199,50. Jeg tok sjansen, men kursen endret seg noen ører i gal retning til den dagen tollvesenet fikk pakken i hendene... kr 201. Da måtte jeg betale nye 200 kr i toll.... altså kr 401 for pakken. Tåpelig system... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet November 22, 2005 Forfatter Share Skrevet November 22, 2005 men er det vanelig at de ringer 3 uker etter du har fått pakka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 nei.... jeg fikk et brev i posten noen dager etter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå