Bimmerlars Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Satt på skolen i dag, og tenkte ut drømmemotoren, som jeg skal bygge når jeg er ferdig med den jeg bygger nå eller....når jeg får penger til det hehe Men her kommer lista, hva tror dere om dette? CE Pistons smidde lavkomp stempler(8,5:1 komp) fra PPF Verdi H-profil smidde råder fra PPF Balansere den orginale veiva MLS toppakning fra PPF Elektrisk vannpumpe Tørrsump smøresystem Egentilverket alu innsug (bygges optimalt for turbomotor) Portet topp med større ventiler og 296 grader? kammer. Forsterka løftere? Grenrør PT67GTQ turbo med ekstern wastegate fra PPF 50mm dump fra PPF STOR frontmontert intercooler Autronic SM4 datasprut 800cc dyser 4" downpipe og 3,5" eksos fra downpipe og ut Kraftig trykkplate og sinter lamell Skal også ha sekvensiell girkasse etterhvert, vet det er dyrt, men skal ha det Hvor mye kan man lade på dette oppsettet? 600hk bør vel ikke være en umulighet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 ingen umulighet med 600hk med det oppsettet nei.. har du sjekket pris? det har jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 22, 2005 Forfatter Share Skrevet November 22, 2005 ingen umulighet med 600hk med det oppsettet nei..har du sjekket pris? det har jeg.. regner med 100.000 kroner + for motoren. Girkassa er nesten 100.000 alene... Hva kom du frem til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 motor kommer på godt over 100` ja.. men hvorfor bruke 100` på kasse? bmw har kasser som holder (en stund.. ) for 600 hk. greit det er kult, men er det verdt så mye penger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 22, 2005 Forfatter Share Skrevet November 22, 2005 motor kommer på godt over 100` ja.. men hvorfor bruke 100` på kasse? bmw har kasser som holder (en stund.. ) for 600 hk. greit det er kult, men er det verdt så mye penger? Er MAKS racing med sekvensiell da Vet noen av BMW sine kasser holder, men er litt fasinert av sekvensielle girkasser som gjør at det smeller i hele bilen når man girer Kommer nok til å ta tid før alt dette er på plass, men det går! Bare å spare og bruke litt hver lønning, til slutt står jeg der med 600hk S14 og sekvensiell girkasse klart til å monteres i E30'en! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem3 Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Blir fort over 100 tusen for bygging av motor:D . Kjøp heller en tremec kasse.Den holder opp til 850 nm.Den får du til 27-28 tusen ferdi tilpasset(ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 22, 2005 Forfatter Share Skrevet November 22, 2005 Blir fort over 100 tusen . Ja, gjør det Noen som vet noe om hvor bra toppen på S14 er? Hvor mye kan motoren varve før løfetere begynner å slite f. eks? Vil at motoren skal ha høy toppeffekt, altså masse turtall Drømmer meg helt bort jeg nå... Gleder meg til å en dag gjøre det til en realitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem3 Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Blir fort over 100 tusen . Ja, gjør det Noen som vet noe om hvor bra toppen på S14 er? Hvor mye kan motoren varve før løfetere begynner å slite f. eks? Vil at motoren skal ha høy toppeffekt, altså masse turtall : Drømmer meg helt bort jeg nå... Gleder meg til å en dag gjøre det til en realitet Den e veldi bra.Den må portes for bikke 550 hk.Trur ikkje det blir umulig å varve opp til 8000,8500 på orginale løftere.Men du har ikkje bruk for så masse turtall når du skal bygge turbo motor.Men skal du bygge sugemotor,da e det kjekt med turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 22, 2005 Forfatter Share Skrevet November 22, 2005 Blir fort over 100 tusen . Ja, gjør det Noen som vet noe om hvor bra toppen på S14 er? Hvor mye kan motoren varve før løfetere begynner å slite f. eks? Vil at motoren skal ha høy toppeffekt, altså masse turtall : Drømmer meg helt bort jeg nå... Gleder meg til å en dag gjøre det til en realitet Den e veldi bra.Den må portes for bikke 550 hk.Trur ikkje det blir umulig å varve opp til 8000,8500 på orginale løftere.Men du har ikkje bruk for så masse turtall når du skal bygge turbo motor.Men skal du bygge sugemotor,da e det kjekt med turtall Ja, er sant det! Hadde likt å fått fullt trykk på ca. 3000 rpm og det hadde dratt hele veien til 8000:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Hadde likt å fått fullt trykk på ca. 3000 rpm og det hadde dratt hele veien til 8000:D da tror jeg du må forsterke drivverket litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 22, 2005 Forfatter Share Skrevet November 22, 2005 Hadde likt å fått fullt trykk på ca. 3000 rpm og det hadde dratt hele veien til 8000:D da tror jeg du må forsterke drivverket litt.. Mistenker du diffras du også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem3 Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Hadde likt å fått fullt trykk på ca. 3000 rpm og det hadde dratt hele veien til 8000:D da tror jeg du må forsterke drivverket litt.. Mistenker du diffras du også? Tremec kasse og en quife diff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Tremec kasse og en quife diff for eksempel.. vet ikke hvor mye drivknutene holder, men dem må kanskje vurderes de også..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrem3 Skrevet November 22, 2005 Share Skrevet November 22, 2005 Tremec kasse og en quife diff for eksempel.. vet ikke hvor mye drivknutene holder, men dem må kanskje vurderes de også..? Eller ha noen på lager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 22, 2005 Forfatter Share Skrevet November 22, 2005 Tremec kasse og en quife diff for eksempel.. vet ikke hvor mye drivknutene holder, men dem må kanskje vurderes de også..? Tenkte quife diff jeg også. Får laga noen overdimensjonerte drivknuter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå