Gå til innhold

S14 turbo

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Satt på skolen i dag, og tenkte ut drømmemotoren, som jeg skal bygge når jeg er ferdig med den jeg bygger nå :D eller....når jeg får penger til det :D hehe

Men her kommer lista, hva tror dere om dette?

CE Pistons smidde lavkomp stempler(8,5:1 komp) fra PPF

Verdi H-profil smidde råder fra PPF

Balansere den orginale veiva

MLS toppakning fra PPF

Elektrisk vannpumpe

Tørrsump smøresystem

Egentilverket alu innsug (bygges optimalt for turbomotor)

Portet topp med større ventiler og 296 grader? kammer. Forsterka løftere?

Grenrør

PT67GTQ turbo med ekstern wastegate fra PPF

50mm dump fra PPF

STOR frontmontert intercooler

Autronic SM4 datasprut

800cc dyser

4" downpipe og 3,5" eksos fra downpipe og ut

Kraftig trykkplate og sinter lamell

Skal også ha sekvensiell girkasse etterhvert, vet det er dyrt, men skal ha det :D

Hvor mye kan man lade på dette oppsettet? 600hk bør vel ikke være en umulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor kommer på godt over 100` ja..

men hvorfor bruke 100` på kasse? bmw har kasser som holder (en stund.. :wink: ) for 600 hk. greit det er kult, men er det verdt så mye penger?

Er MAKS racing med sekvensiell da :D

Vet noen av BMW sine kasser holder, men er litt fasinert av sekvensielle girkasser som gjør at det smeller i hele bilen når man girer :D

Kommer nok til å ta tid før alt dette er på plass, men det går! Bare å spare og bruke litt hver lønning, til slutt står jeg der med 600hk S14 og sekvensiell girkasse klart til å monteres i E30'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort over 100 tusen :D .

Ja, gjør det :D

Noen som vet noe om hvor bra toppen på S14 er? Hvor mye kan motoren varve før løfetere begynner å slite f. eks? Vil at motoren skal ha høy toppeffekt, altså masse turtall :D

Drømmer meg helt bort jeg nå... Gleder meg til å en dag gjøre det til en realitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om hvor bra toppen på S14 er? Hvor mye kan motoren varve før løfetere begynner å slite f. eks? Vil at motoren skal ha høy toppeffekt, altså masse turtall :

Drømmer meg helt bort jeg nå... Gleder meg til å en dag gjøre det til en realitet

Den e veldi bra.Den må portes for bikke 550 hk.Trur ikkje det blir umulig å varve opp til 8000,8500 på orginale løftere.Men du har ikkje bruk for så masse turtall når du skal bygge turbo motor.Men skal du bygge sugemotor,da e det kjekt med turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om hvor bra toppen på S14 er? Hvor mye kan motoren varve før løfetere begynner å slite f. eks? Vil at motoren skal ha høy toppeffekt, altså masse turtall :

Den e veldi bra.Den må portes for bikke 550 hk.Trur ikkje det blir umulig å varve opp til 8000,8500 på orginale løftere.Men du har ikkje bruk for så masse turtall når du skal bygge turbo motor.Men skal du bygge sugemotor,da e det kjekt med turtall

Ja, er sant det! Hadde likt å fått fullt trykk på ca. 3000 rpm og det hadde dratt hele veien til 8000:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...