Diezelpower Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Jeg lurer på å kjøpe meg enten en 99 mod Alpina B10 eller en 99 mod M5. Prisen er noenlunde den samme. Jeg er litt usikker da jeg ikke har kjørt noen av delene. Hadde satt pris på ankepunkter for eller imot begge deler. Kilometeren er noenlunde den samme også. Hva må jeg gjøre om det blir feil på elektronikkken i en Alpina? Kan ett BMW verksted fikse den? Mener jeg har sett at Alpina har egen software, og BMW verksteder ikke har tilgang til den. Noen som vet vanlige "feil" med disse bilene? Hva kan jeg forvente meg i verksteddskostnader? Vennligst gi rask tilbakemelding da jeg kommer til å kjøpe en av disse bilene raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Vanos opre 2000 M5 modeller kan være dårlig ... eller tar jeg fullstendig feil da... ? Hvilken B10 da? er det ikke en på 3,3 liter og en på 4,6 eller noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diezelpower Skrevet November 23, 2005 Forfatter Share Skrevet November 23, 2005 Det er den med 4,7l motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Jeg lurer på å kjøpe meg enten en 99 mod Alpina B10 eller en 99 mod M5. Prisen er noenlunde den samme. Jeg er litt usikker da jeg ikke har kjørt noen av delene. Hadde satt pris på ankepunkter for eller imot begge deler. Kilometeren er noenlunde den samme også. Hva må jeg gjøre om det blir feil på elektronikkken i en Alpina? Kan ett BMW verksted fikse den? Mener jeg har sett at Alpina har egen software, og BMW verksteder ikke har tilgang til den. Noen som vet vanlige "feil" med disse bilene? Hva kan jeg forvente meg i verksteddskostnader?Vennligst gi rask tilbakemelding da jeg kommer til å kjøpe en av disse bilene raskt. Jeg vet ikke om Alpina har egen software men BMW har garantert tilgang på det.Jeg vet ikke om noen"vanlige" feil men sørg for att servicer er fulgt gjerne med hyppige oljeskift. Tror ikke det er stor forskjell på service kostnader,men spesiellt billig er det helt sikkert ikke.Tror du må forvente litt lenger leveringstid på deler til Alpinaen. Hvilken gearkasse er det på Alpinaen forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diezelpower Skrevet November 23, 2005 Forfatter Share Skrevet November 23, 2005 Den har en switchtronic kasse.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diezelpower Skrevet November 23, 2005 Forfatter Share Skrevet November 23, 2005 Jeg tror jeg løg... Den har en manuell kasse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Det er ingen selvfølge att BMW har tilgang på Alpina software, det er to helt forskjellige firma Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 hmm joda, men kan aldri si jeg har hørt om alpina-verksted engang.. regner med bmw tar det jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 men ville bmw's garanti fortsatt å gjelde om bmw-verkstedene ikke hadde hatt tilgang på det de trengte av software osv å derfor ikke kunne fått gjort skikkelige servicer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå