Gå til innhold

Alpina B10 VS m5

Diezelpower
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg enten en 99 mod Alpina B10 eller en 99 mod M5. Prisen er noenlunde den samme. Jeg er litt usikker da jeg ikke har kjørt noen av delene. Hadde satt pris på ankepunkter for eller imot begge deler. Kilometeren er noenlunde den samme også. Hva må jeg gjøre om det blir feil på elektronikkken i en Alpina? Kan ett BMW verksted fikse den? Mener jeg har sett at Alpina har egen software, og BMW verksteder ikke har tilgang til den. Noen som vet vanlige "feil" med disse bilene? Hva kan jeg forvente meg i verksteddskostnader?

Vennligst gi rask tilbakemelding da jeg kommer til å kjøpe en av disse bilene raskt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å kjøpe meg enten en 99 mod Alpina B10 eller en 99 mod M5. Prisen er noenlunde den samme. Jeg er litt usikker da jeg ikke har kjørt noen av delene. Hadde satt pris på ankepunkter for eller imot begge deler. Kilometeren er noenlunde den samme også. Hva må jeg gjøre om det blir feil på elektronikkken i en Alpina? Kan ett BMW verksted fikse den? Mener jeg har sett at Alpina har egen software, og BMW verksteder ikke har tilgang til den. Noen som vet vanlige "feil" med disse bilene? Hva kan jeg forvente meg i verksteddskostnader?

Vennligst gi rask tilbakemelding da jeg kommer til å kjøpe en av disse bilene raskt. :D

Jeg vet ikke om Alpina har egen software men BMW har garantert tilgang på det.Jeg vet ikke om noen"vanlige" feil men sørg for att servicer er fulgt gjerne med hyppige oljeskift.

Tror ikke det er stor forskjell på service kostnader,men spesiellt billig er det helt sikkert ikke.Tror du må forvente litt lenger leveringstid på deler til Alpinaen.

Hvilken gearkasse er det på Alpinaen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...