mEhE Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 er det en stor jobb å bytte registereima på m20b25?(1986mod) må jeg ut med motoren ?` vanskelig å få til for en som ikke har skrudd så alt for mye på bil? noen tips hadde vært fint! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Tror ikke jeg ville gjort dette selv. Hvis registerreima blir satt på i feil posisjon på kamdrevet kan du være uheldig å få kammen ujustert og det kan resultere i at ventilene dine slår nedi stempelet, noe som gir motorras. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet November 23, 2005 Forfatter Share Skrevet November 23, 2005 ok... kan nå altids få noen til å hjelpe meg som har litt mer peiling. men er det greit og komme til uten å ta ut motoren`? kan jo bare klargjøre alt ,så kan noen andre skifte selve reima.. edit: hva vil det koste å skifte på verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Jeg har ikke byttet denne før så veit ikke hvordan det er med plass men på min m40 motor er det dårlig plass så tipper du må ut med vifta for å få nok plass til å skru. På verksted koster det vell rundt 4k eller noe tipper jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Jeg har fått skifta reg og viftereim på e30 på verksted før... kosta meg rett under 3tusen inkludert alt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Enkel jobb.. Bare pass på at ingen reimhjul flytter på seg, vipp reima av og sett på den nye i samme posisjon som den gamle. Sjekk at alle timing merkene står der dem skal først da Så drar du motoren rundt to ganger (pipe på veivreimskiva), også ser du etter om alle merkene til timinga stemmer. Kjøp deg Haynes bok, så går nok dette fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet November 23, 2005 Forfatter Share Skrevet November 23, 2005 takker.. har haynes boka på pc`En. men har ikke sett på den enda. er det noen annet en selve registereima jeg trenger til oparasjonen:-)? tenker på annet som kan være slitt så må dette å byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 er det noen annet en selve registereima jeg trenger til oparasjonen:-)? På denne motoren bytter du også strammehjul (viktig!) ved registerbytte. Personlig bytter jeg rimelig ofte vannpumpa samtidig, da det ofte er slakk i de... Byttetid 1,5-2 timer, men hvis det er første gang så kan du gjerne doble det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Vannpumpe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 På min m20b20 var det enkelt å bytte denne.. Godt merket hvilken stilling de forskjellige hjulene skulle stå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet November 23, 2005 Share Skrevet November 23, 2005 Du må IKKE ut me motoren !! De som er viktig er jo som sakt, pass på at timmingen stemmer. Les heynes boka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Ta ut radiator(trenger ikke)vifta og skru av fordelerlokket.Så tar du av staget til dynamoen og får av alu lokka,løsne så de 6 skruene på reimhjulet og spør om noen med peil kan gjøre resten hvis du er helt blank. Blir dyrere en de 3k det hadde kostet å bytte hvis det raser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet November 24, 2005 Forfatter Share Skrevet November 24, 2005 takker for utfyllende svar:-)!! skal få en til å hjelpe meg med reima..så kan jeg gjøre resten selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet November 24, 2005 Forfatter Share Skrevet November 24, 2005 mulig det er registereima som lager skrapelyden i motoren? lyden kommer ivertfall foran. virker som lyden kommer fra coilen eller rundt dette området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Viss det dekslet over reg. reima er satt på litt feil så skraper d mot reimhjulet øverst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå