Gå til innhold

Hjelp, 102 i 60 sone, loopholes!

WilliamsF1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. klokken 00:05 natt til tirsdag 22nd skjedde det tragiske... jeg ble målt i 102 i 60 sone....

I mitt ærlige forsvar (ljuger ikke her, kommer hit for hjelp)

1. jeg trodde det var 80 der og jeg slakket ned ved neste 60 skilt (desverre var det andre 60 skilt, men før politiet nådde meg igjen og stoppet meg) hjelper meg lite siden det er mitt ansvar å vite fartsgrensen som sjåfør

2. jeg får det ikke til å stemme at jeg kunne hatt 102, fordi jeg går aldri over 100 på speedoen uten å være sikker ( sikker som svergie, eller kjører tilbake fra der jeg nettopp kom fra) og 100 på speedoen er 90-93 km/t. Jeg får ærlig talt ikke 102 til å stemme!!!! jeg sa meg ikke enig og skal i avhør om 1 uke og retten om 1 mnd

Det som går mot meg er at de hadde fått lasern tilbake fra sjekk fredagen før , 3 dager før, de satt ca 30-50 meter fra veien jeg kjørte på, oppe i en avkjørsel til et boligfelt, mens jeg var nede på hovedveien

Men der er jo folk som har blitt tatt dritings og fått beholde lappen fordi de trenger den i jobben, vel jeg pluss 3 til er avhengig av at jeg har lappen i jobben vår.... eller gjelder den regelen bare for advokater, og andre "luringer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altid leit når slike ting skjer.

Slik uflaks kan alle ha.

La oss håpe du har litt flaks, og ikke mister lappen...

hva er egentig straffen for å kjøre så fort ?

Miste lappen i 1 år ?

---

6-8mnd og ny oppkjøring, men om jeg får kranglet meg ned till 99 blir det 3 mnd uten ny oppkjøring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta kontakt med advokaten til bike (bike.no). Evt. kjøp et blad. Han har jeg inntrykk av har stor peiling. Se også saken til en laser-ekspert som ble målt på en bru i kristiandsand for noen år siden, han ble frikjent fordi han dokumenterte at målingen var helt feil utført.

Hvis du ikke finner noe i de nyeste bike, så har jeg en bunke i en pappeske i kjellern et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøve å få det ned til 3 mnd uten oppkjøring da... Ny oppkjøring er Terror ...

jeg tror ikke jeg hadde klart å ta ny oppkjøring uten kjøretimer... man glemmer litt av de detaljene som er viktig på oppkjøring ... Lykke til i alle fall.. .

Skaff deg en god advokat, det kan være veldig lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altid leit når slike ting skjer.

Slik uflaks kan alle ha.

La oss håpe du har litt flaks, og ikke mister lappen...

hva er egentig straffen for å kjøre så fort ?

Miste lappen i 1 år ?

---

6-8mnd og ny oppkjøring, men om jeg får kranglet meg ned till 99 blir det 3 mnd uten ny oppkjøring...

Nå skal jeg ikke være negativ her, men jeg tror du ikke kan forvente deg pruting på målingen eller milde straffer. For en del år siden ble jeg tatt i 91 i 50 på en varm og tørr sommernatt over en øde bro med fraskilt gangvei. Ble da fremvist en liste som viste normale straffer for hastigheter OVER de forenklede foreleggene. Hastigheten din havner i samme kategori som min den gang.

HVIS ikke målingen blir målt ugyldig (håper jo det), blir du stilt for retten og risikerer helt opp til 12 mnd uten lappen, opp til 10000kr i bot og 3 ukers ubetinget fengsel. Men selvfølgelig, du får fratrekk for "formildende omstendigheter" ved hendelsen og personlige omstendigheter som jobb og økonomi.

En effektiv lærepenge er det, HVIS du kjørte så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke noe greier med at de har ikke lov til å holde laseren,den må stå på stativ??? var jo nettopp i media at de hadde fått betongvegger til å gå i 70kmt så.....ring advokat med en gang du,hvis ikke kommer du til å angre noe jævli etterpå.det gjør hvertfall jeg.kommer aldri til å si et pip til purken mer uten advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. klokken 00:05 natt til tirsdag 22nd skjedde det tragiske... jeg ble målt i 102 i 60 sone....

Ikke for å vera frekk el. spydig, men det er no sikkert en go grunn

til at det er 60km/t på den plassen du blei tatt i..

Så eg vil i dette tilfelle kalle dette uforsvarlig kjøring

med tanke på farten..

:idea: Og vist du har lappen som levebrød burde du egentleg vist bedre..

Sorry asså, men det er min mening.. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føles nesten surrealistisk at man kan få så stor straff for noe som egentlig ikke er så farlig ( gitt at forholdene tillater det, i.e. "varm og tørr sommernatt over en øde bro")

Jeg fikk nedjustering av straffen pga forholdene. Fikk "bare" 7mnd uten lappen (+ oppkjøring), 5000 i bot og 3 ukers betinget fengsel med 2års prøvetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viko,hvis folk ønsker en moralpreken så klarer de sikkert å presisere det sjøl i innlegget sitt.føler det er altfor mange her inne som hele tiden må presisere hvor prektige de er. han har kjørt for fort i ei 60 sone som sikkert 70% av de som befinner seg her inne har gjort før han,og han skjønte sikkert med en gang han ble vinka inn at han hadde gjort noe lite lurt.derav spørsmålene her for å prøve å vri seg unna :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...