Gå til innhold

Arbeidsbenk

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bygge meg en arbeidsbenk i nærmeste framtid og tenkte kanskje at noen her inne hadde en tegning eller noe av en god løsning..

Først og fremst hadde jeg tenkt meg ei tjukk treplate med 5mm gummibelegg på toppen, men hvordan jeg skal gjøre det med støttebjelker osv, det har jeg ikke tenkt ut enda.. For det må jo tåle ei girkasse vekt i hvertfall..

Noen her som har tips til hva slags materialer jeg kan bruke for å få det billigst mulig, men samtidig sterkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg satser på treverk ja, siden dette blir vesentlig billigere.. Ei bordplate i stål blir fort dyrt når stålprisen nesten er 10kr kg'en. Kan jo bruke 2"4" (eller hvordan det skrives) som overliggere og en 20mm treplate med 5mm gummi belegg på toppen..

Arbeidsbenken skal være 4 meter lang så er det noen med litt sneker erfaring som kan si hvor langt det skal være mellom beina så hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordet i seg selv kan jo lages i tre selfølgelig, men ville og klart hatt stål plate med gummi til bordplate..ingen industrier eller båtverft der du bor eller i nærheten som selger billig stål da? Aner ikkje hva stål koster så det kan hende det er billig med 10kr kg'en?..plata trenger jo ikkje være så tjukk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh .. En til fra Raufoss jo :) Ja, H-bjelker hadde vært ypperlig, men jeg tror ikke jeg trenger noe sånn superkraftig etter å ha tenkt litt.. Tror det blir 2"4" hele veien og evn. ei tynn stål/aluminiums plate på toppen..

PS! K Landre: Jo, det er en stor industri park på Raufoss med både messing, aluminium og stål som hovedfelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...