erlend_p Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Har problemer med at ruten fryser fast i taket, og når jeg åpner døren og vinduet skal gå ned et par cm, så henger vinduet fortsatt fast. Fikk en fin liten regning for et par uker siden pga dette. Vinduet løsnet helt fra festene på heisen da heisen gikk ned. Noen som har gode råd på hva jeg kan smøre på listene eller ruten slik at ikke vinduet fryser fast. Vil helst ikke dra på verksted pga det samme en gang til. Har prøvd med det turtle wax produktet til lister som man får kjøpt på bensinstasjoner, men det gjorde ikke helt susen. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 merket det samme da jeg skulle starte cabben hin dagen, men det så ut som is helt nede ved vindusruten. Tydelig at det ikke er vinterbil. Har du prøvd med silikonspray? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 aldri hadd problemet med mine cabber! merket at ruta har frosset fast, men den napper seg løs selv i det jeg tar i håndtaket... kan jo evt prøve med litt pre-ice spray da... vet ikke om det funker men de selger det på biltema... hvis ikke kan jeg anbefale garasje eller coupevarmer? hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet November 27, 2005 Forfatter Share Skrevet November 27, 2005 Har garasje, men jeg jobber ofte om natta, og der har jeg ikke tilgang til garasje. Derfor problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Jeg har samme problemet med Coupe'n min... kommer ut om morgenen og det har snødd og kommet is... åpne døra og vinduet vil ikke komme ned... fast frøsent... verste er når jeg må inn i bilen for og hente skrape... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Silikonstift i tjukke lag? Har ikke cab, men dette funker prevantivt på fastfrossede dører for min del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 sette inn lista med silikonstift funker knall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Som nevnt, tjukt med silikonspray/stift funker hest! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Ja, som tidligere nevnt så funker silikonstift veldig bra. Den motvirker fastfrysing og holder gummien myk og smidig.. Koster 30,- på biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 Thanx! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 La den stå med taket av Neida. Som sagt så funker silikonstift bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3-power Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 IKKE bruk silikonspray eller silikonstift, da blir den helt avhengig av det, og du må smøre den nesten hver uke. Bruk ein oljebasert spray, foreksempel CRC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 hvor får jeg tak i det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 CRC eller "verktøy på boks" har de også på biltema/bilxtra eller på diverse jernvare forettninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 hvor får jeg tak i det da? CRC eller WD-40 fås vel på Thorshow, Biltema, BilXtra etc... i alle "skru" butikker, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå