Desloch Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Holder på å montere nye dørsider framme, men hvor skal jeg koble mellomtonen? I døren er det kun 1 kontakt (hunn, passer diskanten), så hvordan skal jeg koble på mellomtonen? Koble den direkte sammen med diskanten? Det er originalt BMW-anlegg. De dørsidene jeg har nå, har 2 høyttalere. De jeg hadde før hadde bare 1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 http://www.bimmers.no/viewforum.php?f=10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 /\ || Vil montere på dørsidene i dag. Ser stygt ut uten Ingen som vet? Skal jeg bare koble ledningene sammen (slik at diskant og mellomtone får samme signal)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 På min, som har orginalt Soundsystem med 3" og 1" er det lagt opp ledninger til hvert element, også går dette til forsterkeren. Så du må nok enten koble dem sammens, eller legge opp ny ledning til den ekstra høyttaleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 Ok. Da kobler jeg dem bare sammen. Skal ikke ha noe å si det vel? Hadde sikkert gått på samme kontakt på spilleren uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Du kan ikke koble dem sammen,(eller du kan, men det er ingen vist i å gjøre det) for den ledingen som kommer ut til diskanten, leverer bare høye toner 3,5kH og oppover, å det behersker sansynligvis ikke mellomtonen. De frekvensene du skulle hatt til mellomtonen, er nok delt til å gå til "wooferen" i sparkepanelet, ergo du har ikke rett delefilter i bilen, til det høyttalersettet du har i døra. De bilene som har 2 høyttalere i dørene+ 1 i sparkepanelet foran, har også 2 høyttalere i sida bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 Så det er et delefilter koblet på diskanten og høyttaleren i sparkepanelet? Ikke bare en kabel altså? Kjekt å vite Da er det lite vits, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Tror ikke det ligger i sparkepanelene, men jeg har sett at de har vert montert i bakseterygg, og under baksetet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 Ok. Men for å summere opp. Jeg har 2 høyttalere i framdøren, og 1 høyttaler i sparkepanelet. Det vil da ikke hjelpe noe å koble mellomtonen til diskanten? Jeg må ha det inn med teskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Nei, det gjør bare vondt verre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå