Gå til innhold

Problemer med bremselys (virker ikke!)

ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Usj...

Var nettopp ute og kjørte en kamerat hjem fra meg. På vei til han (snakker 4-5km) så ble jeg stoppet av politiet som hadde rutinekontroll (kl 03 om natten!?)

Var sjekk av lys.

Så når det kom til bremselysene, så virket dem ikke. Altså. Baklysene virket, men ingenting skjedde når jeg bremset.

Har nu vært ute og skiftet sikring 46 i min E36 318i. Regnet med at det var her problemet lå. Er dette riktig sikring?

Virket ihvertfall ikke.

Noen som har noen idé hva det kan være som er galt?

Tror det skjedde etter at jeg prøvde å ta ut en defekt (kanskje) varmeapparatmotor, men fikk den ikke ut. Så den står nu fortsatt i bilen, men med strømledningen til motoren ute (slik at den ikke skal få strøm uten at det trengs. Brann?)

Kan det være en sammenheng mellom dette, og bremselyset? :? Høres ihvertfall veldig merkelig ut.

PS:Sikring 46 i motorrommet har disse egenskapene:

ABS

Brake lights

Multi-function clock

Cruise controll

Electronic transmission control

Instrument cluster

On-board computer

Regner med dette er den korrekte? så ikke ut som sikringen hadde gått heller, men jeg byttet den allikevel. Selvsagt samme amper. (15A)

Som sagt: HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Skal ut og sjekke nu. Hvordan sjekker jeg bremsebryteren? altså.. kommer til den.. ser om den er 'okey' eller ei? Falt av eller ei?

Jeg vet ikke hva du må demontere på e36..Mn du må sikkert bare ta av dekselet under rattstammen..Du vet hvor bremsepedalen er? right? :wink: Bryteren er rett bak der.. :wink:

Det er vanskelig å se på bryteren om den virker eller ikke..Prøv med en du vet virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fixet følgende:

- bremselys bak

- kjørelys bak (ett på hver side)

- ett skiltlys

Grunn: alle pærene hadde gått :?

Anywho... kjempebra at det bare var det som var feil *puh*

Takker igjen for alle innspill! :)

hihi... lønner eg å sjekke pærene ja! :lol:

Men... det var de i det minste fint at det ikke var no el-feil ellr no på bilen din da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...