Ole-P Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 noen som kan gi meg noen spesefike info på denne diffen? trenger å vite alt om den. hvor mye den tåler? hva den passer overens med? om den har sperre eller ikke? dette dreier seg vist om den store typen. noe som ikke sier meg mye. trenger å vite dette da jeg har en på hånda og må vite om detta er noe å ta vare på. passer den på et vanlig e30 320i/325i m3 driverk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 ingen som vet? det viktigste å vite er om den passer på 320i/325i og om den har sperre eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 den passer på alle e30 3-serie biler, tom M3. om den har sperr eller ikke kan jeg ikke svare på. Da må du se etter hva som står på diffen. skal visst være en bokstav en plass som idikerer at det er sperr på den. E30 kom med stor og liten diff. den lille på 316-320i (kanskje 323i) den store på 325i,m3,325e og sikkert diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 så den store er bare bolt on.? ingen modifikasjoner som må til eller noe? for hvirs ikke så har jeg ny diff i mårra og muligens bimmer'n en tur på veien hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 den passer helt sikkert. så lenge den er fra en e30 så passer alt fra 316 til m3. Derimot så kan din diff ha en sykt høy utveksling viss jeg husker rett. Dåååårlig aks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 du mener min gamle diff for den jeg skal kjøre har 2,83 utveksling og er aks som er gøy. er jo tros alt det all morroa ligger. og er jo bare 100kmt i max på norske veier hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 du mener min gamle difffor den jeg skal kjøre har 2,83 utveksling og er aks som er gøy. er jo tros alt det all morroa ligger. og er jo bare 100kmt i max på norske veier hehe. 2,83 er en diff som gir dårligere akselerasjon enn f.eks diffen på 320 og 325. Tror 320 har en utveksling på 3,45 og 325 på 3,64. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k1t Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Eneste som kan være forskjellig på de er de små "tappa" som sitter ut av diffen som stikkakslene er skrudd i .. Var forskjell der når jeg bytter diff på min, men var bare å få tak i riktige "tapper", er forskjell på hvor grove de er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Er et skilt på diffen, en metallplate. Står det "S" på den, er det sperre! Tåler "den store diffen" mer moment? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 men ofte er dette skiltet så rusten at det ikke synes hva som står. Vri på inngående aksel, går begge utgående aksler samme vei er det sperr og går de motsatt vei er diffen åpen. Du kan også finne ca. utveksling ved å telle antall omdreininger på utgående aksler pr. omdreining på inngående aksel. Jan Erik: Hva er egentlig forskjellen på stor og liten diff? Jeg sitter med en stk 320 diff med utv. 3,45, en 325 diff med 3,93 samt en 318is diffbrems med 4,10. De er dønn like utvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325e Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Fått montert den enda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå