Gjernes Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 I dag da jeg skulle starte opp bilen min etter en tur på jobben, dukket det opp en lampe jeg ikke har sett tidligere. Lampen er en liten gul/orange firkant med en klokke inni. Er det noen som vet hva denne indikerer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Mener at dette angir tid for bytte av kjølevæske og/eller bremsevæske. Årskontroll tror jeg noen kaller det også. Sjekket manualen til bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Stemmer, du skal ha fem lamper i tillegg til denne som skal lyse når du vrir om tenningen. Er det fem grønne så har du nettopp hatt service og disse forsvinner en etter en etter hvert som det nærmer seg servicetid. Det lyset du beskriver indikerer i tillegg at bremseveske må byttes. Har den gått langt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjernes Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 Alright Selve bilen har gått 199.585 for og være helt nøyaktig. Siden den snart passerer 200.000 så er det vell sikkert rutinemessig å skifte bremseveske på bmw da. Men motoren byttet jeg ut på 188.000. Motorbyttet ble utført på et merkeverksted, og da jeg fikk tilbake bilen, hadde de nullstilt Service lampene. Har en tysk brukermanual liggende her i huset en plass, men tenkte kansje at det var like greit å spørre her. Og det var det jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Denne årskontrollen går ikke på antall km, men den går på ei fast tid etter hva jeg har lest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 De grønne servicelampene blir styrt av bensinforbruket,på 520 er en grønn lampe 300 l bensin.På 2001 modell og nyere er det 500 l bensin pr grønn lampe.Bremsevæske må du bytte ca hvert 2 år for å slippe problem med calipere som går tregt pga fuktighet i bremsevæske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå