Hakon Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Hei og Hopp. Lager en Bil-film hvorpå jeg trenger Lydklipp av en Motor med Litt God lyd i. helst litt kvalitet og lenge på klippet, men jeg vet vel innerst inne at det er litt for mye å be om...hehe ... 128/192kbps and upwards... helst V8 ( trenger ikke være BMW) eller noe rekke6. Trenger noe som gir konnotasjoner til Muskler og fart. altså noe som er litt hardcore.... Alle forslag mottaes med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 søk gjennom "film-delen" her på forumet! skal være mange filmer med "go-lyd" her, så bruker du et prog som kan "ekstraktere"? (extract), altså hente ut denne lyden og lagre den som lydfil! kan jeg foreslå V8-lyden på e39 M5? eller foretrekker du kanskje american muscle-V8? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Er en gammel tråd, men mulig du finner noe her http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=20737#20737 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 V8 lyden fra M5 e39 er sinnsykt rå!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 Jepp. Kunne ikke vært mer enig. desverre passer det ikke så veldig godt til filmen min da jeg trenger litt mer å jobbe med for å få det til å passe inn i filmen. og bedre kvalitet også... rullet frem mange fine bil-lyder da... Skulle egentlig ta opp med en Porsche Cayenne 4,5 V8 TURBO, men jeg har ikke fått tid, så deter mulig jeg bare holder meg til orginallyden ... ble ikke så værst den heller ... men det kunne vært enda lit råere .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 får man spørre hva slags "kjøretøy" du skal bruke denne lyden til? ikke bom slik de gjør i mange andre filmer da! man ser at "sønnen i huset" kjører rundt i el-bilen sin, mens lyden man hører uten tvil stammer fra en Lamborghini V12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Hvis du skal få god lyd av en motor burde du har to mikrofoner som er koblet på hver sin lydkanal. Så setter du den ene mikrofonen mot den ene potta og deretter den andre mikronfonen mot den andre potta. (hvis bilen har to potter da..) Blir bra stereoeffekt i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 hehe ja det er nok sant, men da vil du også få en del annen støy fra rotasjonene i hjulene og vind. hadde jeg vært lit tidligere ute i prosessen skulle jeg ha testet akkurat det der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Sikkert ikkje brukande men... Rått er det vertfall.. var litt treg å få ned.. http://media.savarturbo.se/mats/car_mix1.mpeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Du skulle fått et opptak av 'robertdn' sin E39 M5 med Kelleners eksos. Makan til lyd har jeg sjelden hørt.. det er bare madammen som gjør meg tilsvarende mør i knærne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 hehe. Godt sagt gunnar. Godt sagt. Noen som har hørt Porsches V8 med Turbo ? den som sitter i Cayennen ? veldig fin lyd det også. men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 bruk BMW www.bmw.com/enginesounds Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 Jepsipepsi! da var filmen ferdig! Hadde vært litt moro å vist den her på forumet, men jeg har ikke noe sted å legge den ut, desverre .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Hva er det slags film og størrelse, Håkon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 Størrelse kommer jo litt an på hva slags kvalitet man velger... Filmen er et Prosjekt jeg og en venn av meg har drevet med. Er en E60 5-serie som Kjører avsted ute på en landevei, men det ble helt brukbart... slengt på litt pompøs promotion musikk, så det er vel det man kan regne det som. En promotion-film for BMW 5-serie ... den er vel ca 1 min lang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå