Satheesh Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Hei! Nå som sommeren er forbi og kulda setter på alvor inn har noe skjedd denne vinteren. Motoren og ratt-servoen (virker det som i hvertfall) lager fryktelig ulyd fra seg! Begriper ikke hva dette skyldes. Det stopper når motoren har blitt varm og jeg har kjørt et godt stykke på vei til f.eks jobb. Noen fornuftige ideer på hva som kan være galt??? Motorolje? Servo-olje? Bilen er forresten en 728iA 99-mod. Håper på raskt svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Kan ikke være viftereima di da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satheesh Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 Kan ikke være viftereima di da? Ingen anelse... Mener du det altså? Hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 merker du noen forskjell på servoen da? veit hvertfall at viftereima kan spille deg en puss når det blir kaldt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satheesh Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 merker du noen forskjell på servoen da? veit hvertfall at viftereima kan spille deg en puss når det blir kaldt... Vel, servoen fungerer faktisk helt fint. MEN den lager en ulyd som ikke likner grisen! Og da spesielt når jeg vrir på rattet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 ok. hvis ulyden kommer når du vrir på rattet er det nok ikke viftereima di. servopumpa/reima kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satheesh Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 Har absolutt ingen peiling'... Det rare er jo at motoren også lager ulyder - til den blir varm vel og merke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Kommer den ratt-ulyden fra selve rattet eller fra motorrommet? Min lagde også leven i kaldt vær, men det var mer som en pipe/gnisselyd fra rattet når man dreide på det. Det viste seg å være en slags "glidering" som rattet hviler på som var utslitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 hmm...vanskelig å si! du får stappe huggu oppi motorrommet og høre hvor lyden kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 litt olje på den "glideringen" gjør susen i en liten stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Eller så kan de jo være et lager i et av strammehjulene som er ødelagt/gått tørt, da blir det en lav "slitt viftereimlyd" til motoren blir varm og arbeidstemperaturen er nådd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satheesh Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 Eller så kan de jo være et lager i et av strammehjulene som er ødelagt/gått tørt, da blir det en lav "slitt viftereimlyd" til motoren blir varm og arbeidstemperaturen er nådd! Hmmm... Kanskje det? Mine motortekniske kunnskaper om bil er svært dårlige, så det ender vel med at jeg tar meg en tur til AutoZentrum eller Egil Stenshagen. Gi meg gjerne fler tips om noen skulle ha noen! Alt mottas med stoooor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbarosen Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Det er nok svingningsdemperen din som er gåen....hvis du har mulighet så få biln din opp på en bukk så kan du se på reimhjulet på veiva om svingningsdemperen er gåen... ta å vri litt på reimhjulet så merker du d med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 litt olje på den "glideringen" gjør susen i en liten stund Jeg har samme problem med knirking i rattet. Må rattet av hvis jeg skal ha litt olje på "glideringen min"(det hørtes ikke bra ut) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satheesh Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 Det er nok svingningsdemperen din som er gåen....hvis du har mulighet så få biln din opp på en bukk så kan du se på reimhjulet på veiva om svingningsdemperen er gåen... ta å vri litt på reimhjulet så merker du d med en gang. svingningsdemperen?? Hva i alle dager er det for noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå